נפתלי בנט הציג תכנית לפתיחה מיידית של מערכות החינוך, המשק והכלכלה

שר הביטחון הציג לראש הממשלה תכנית מפורטת ליציאה מההסגר ופתיחה של המערכות השונות מיד לאחר יום העצמאות. את התכנית יציג בנט בהמשך בוועדת הקורונה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/04/20 12:00 כט בניסן התשפ

נפתלי בנט הציג תכנית לפתיחה מיידית של מערכות החינוך, המשק והכלכלה
נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

שר הביטחון נפתלי בנט שוחח אמש (ד׳) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין המשך פתיחת המשק בצל מגבלות הקורונה. בשיחתם, הציג בנט תכנית חלופית לזו לשל משרד הבריאות. 

במסגרת התכנית, מבקש בנט לפתוח מיד לאחר יום העצמאות, את מרבית מערכת החינוך (משפחתונים, גני ילדים, מעונות ויסודי) והעסקים בישראל (ללא בידור ואירועי ספורט), לצד שמירה על כללי ריחוק, הגדלת הבדיקות, שמירה על בתי האבות והאוכלוסייה המבוגרת. זאת, תוך שמירה על מרווחי ביטחון של 40 ימים מיכולת הקיבולת של מערכת הבריאות לקליטת חולים מונשמים.

בנט הסביר שבשלב זה נזקי הסגר בריסוק פרנסת ישראלים גדולים לאין ערוך מהתועלת הרפואית של הסגר. בנט הציג לראש הממשלה מודל מתמטי, שגובש על בסיס שיחותיו עם מומחים מישראל ומן העולם. עיקר המודל: בעוד יש כיום כמעט 2,000 יחידות הנשמות פנויות, ישנם רק כ-110 חולים מונשמים בפועל. הדבר המאפשר גידול של כמעט 2,000%  במספר החולים המונשמים מבלי להקריס את מערכת הבריאות. 

מתוקף כך טוען בנט כי ניתן לפתוח מיד את מרבית הכלכלה והחינוך תוך שמירה על הכללים, ולווסת את המשך הפעולות על פי התוצאות בפועל, תוך ניהול הסיכונים. ראש הממשלה אישר כי השר בנט יציג את תכניתו בפני ועדת השרים לקורונה.

במקביל, גם שר הכלכלה אלי כהן מבקש להקל על המשק, ורוצה לעדכן את התקנות לשעת חירום, כך שיאפשרו את חידוש המסחר. בין ההקלות אותן דורשים במשרד הכלכלה: פתיחה של מתחמי קניות פתוחים, מכוני שטיפת רכב, צ'יינג'ים, דוכני פיס, סוכנויות ומגרשים למכירת רכבים, חנויות למוצרי תינוקות ומשתלות. על אלו מבקש כהן  לאשר פעילות גם לספרים, קוסמטיקאיות ומטפלים אלטרנטיביים, תוך הגדרת תקנות ברורות עבורם, כך על פי פרסום ב - N12.

במשרד הכלכלה הוסיפו ואמרו כי במידה ואכן תקנות החירום יעודכנו לבקשתם, יש לקבוע מראש תקנות ברורות לנותני שירותים בבית הלקוח ובמרחב הציבורי: מורים לנהיגה, מורים פרטיים, שמרטפים, שיפוצניקים, גננים, מטפלים רפואיים, סוכני מכירות, מוליכי כלבים ועוד.