לראשונה: מתחמי תיירות בשומרון יפתחו לילדים עם צרכים מיוחדים

מתחמי תיירות בשומרון יפתחו לטובת משפחות בעלות ילדים עם צרכים מיוחדים, מאה משפחות כבר נרשמו. ראש המועצה, יוסי דגן: "חלק ממענה כולל לאוכלוסיות מיוחדות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/04/20 11:53 כט בניסן התשפ

לראשונה: מתחמי תיירות בשומרון יפתחו לילדים עם צרכים מיוחדים
מתחמי התיירות נפתחו בשומרון נפתחו, צילום: גור דותן

חודשיים לאחר שנסגרו בצו הבריאות הלאומי, יזמה המועצה האזורית שומרון את פתיחתם של אתרי התיירות במועצה למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, פרוייקט משותף לאגף לשירותים חברתיים ולאגף התיירות במועצה. בשבוע האחרון עבדו במועצה על פתיחת האתרים ואתמול קיבלו את האישורים המתאימים לכך ממשרד הבריאות.

"יש ילדים עם צרכים מיוחדים שיושבים בבית כבר למעלה מחודש ימים, הם חייבים לצאת ולהתאוורר. החלטנו לנסות לפתוח את אתרי התיירות במועצה לאותן משפחות שיוכלו להגיע למתחמים לבקר בהן והכל על פי התקנות וההנחיות של משרד הבריאות" אומר ראש המועצה יוסי דגן. 

מתחם תיירות בשומרון

מתחם תיירות בשומרוןצילום: גור דותן

במועצה אומרים כי יש מתחמי תיירות מרווחים מאוד באזור שאליהם יכולים להכנס 4-5 משפחות בבת אחת תוך שמירה על מרחק הן מהמשפחות האחרות והן מהמדריכים, ולכן הוחלט כי שמונה מתחמים כאלו ייפתחו לציבור ההורים המגדלים ילדים בעלי צרכים מיוחדים. באגף לשירותים חברתיים של המועצה הסבירו את הצורך ואמרו שהדרישה למצוא פתרונות לילדים עם צרכים מיוחדים עלתה מהשטח והמועצה נרתמה לנושא, כעת אומרים במחלקה יש למעלה ממאה משפחות שכבר נרשמו. 

רמית בלנקנשטיין אמא של דביר בן השתיים עשרה מהיישוב נופי נחמיה אומרת כי "משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים מתמודדות עם מורכבויות רבות בימים אלו וההסתגרות בבתים היא אחת מהגדולות שבהם. ילד מיוחד משפיע על כל המערך המשפחתי. הפרוייקט המקסים של המרכז למשפחה מאפשר לנו לחזור למעט זמן לאווירה משפחתית מאוזנת וחוויתית. אנו רוצים להודות למרכז למשפחה על תשומת הלב האישית במהלך כל התקופה, על הרצון לסייע במה שניתן ומציאת פתרונות יצירתיים לרווחת המשפחות המיוחדות בשומרון טוב לדעת שאנחנו לא לבד"

"יש ילדים עם צרכים מיוחדים שיושבים בבית כבר למעלה מחודש ימים, הם חייבים לצאת ולהתאוורר", מסביר ראש המועצה יוסי דגן, "החלטנו לנסות לפתוח את אתרי התיירות במועצה לאותן משפחות שיוכלו להגיע למתחמים לבקר בהן והכל על פי התקנות וההנחיות של משרד הבריאות".

עוד הוסיף דגן ואמר: "בחודש האחרון המועצה נותנת מענה כולל לאוכלוסיות מיוחדות. אנחנו בקשר עם הקשישים המתגוררים במועצה שמקבלים סיוע ככל האפשר, אנחנו בקשר עם העולים החדשים שזקוקים לעזרה ביורוקרטית עם הביטוח הלאומי ואנחנו בקשר גם עם המשפחות שיש להן ילדים בעלי צרכים מיוחדים, שהם במרכז תשומת הלב שלנו. אני שמח שמצאנו פתרון עבורם, ומקווה גם בשבילן וגם בשביל כל עם ישראל שנצלח את המשבר הזה במהרה"