יוזמה מרגשת: מתנדבי איחוד הצלה יגידו קדיש על קברי חללי צה"ל

על רקע הגבלות ההתקהלות ואיסור הגעת משפחות שכולות לקברי חללי צה"ל, מתנדבי ארגון הרפואה יפקדו את הקברים, יגידו קדיש וידליקו נר לזכר הנופלים. "אנו עושים זאת למען אחדות ישראל גם בזמנים קשים אלו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/04/20 10:33 כט בניסן התשפ

יוזמה מרגשת: מתנדבי איחוד הצלה יגידו קדיש על קברי חללי צה"ל
בית עלמין צבאי. אילוסטרציה, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מתנדבי ארגון הרפואה"איחוד הצלה" יגידו קדיש על קברי חללי צה"ל, זאת עקב העובדה כי על המשפחות השכולות נאסר לפקוד השנה את בתי העלמין, בשל התפשטות נגיף הקורונה. מעבר לקדיש, מתנדבי הארגון שיפקדו את הקברים ידליקו נר זיכרון ויתעדו את המעמד עבור בני המשפחה של החלל שיבקשו זאת. באיחוד הצלה יזמו את הפרויקט בשל המצב וההגבלות החדשות והוא נעשה בתיאום ובאישור משטרת ישראל. 

את המיזם יזמו שתי נשים שהכירו במהלך לימודי קורס חובשים שעברו בארגון. האחת היא אתי פרץ מבית שמש והשנייה אורלי מסד ממושב בן שמן, אלמנתו של רס"ן תמיר מסד ז"ל שנהרג במהלך שירות מילואים בשנת 2002 בהתקלות עם מחבל מתאבד באריאל. 

אלי פולק, מנכ"ל איחוד הצלה, הגיב לאתר חדשות 0404 ואמר: "בשביל הורים ובני משפחות שכולות אשר רגילים לומר קדיש ולהדליק נר כל שנה על יד קבר הבן או הבת, יום הזיכרון הזה יהיה קשה ועצוב שבעתיים, כשאפילו חיבוק מהחברים והמשפחה הם לא יוכלו לקבל. היוזמה שלנו באה להדגיש שלמרות הנסיבות יוצאות הדופן שנקלענו אליהן – אנחנו זוכרים ומכבדים כל אחד מהנופלים, ומחבקים כל אחת מהמשפחות. אנו עושים זאת למען אחדות ישראל גם בזמנים קשים אלו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן