בדרך לעסקה בין ישראל לחמאס? מצרים שחררה ארבעה אסירים חזרה לרצועת עזה

מצרים, המתווכת בין ישראל לחמאס בעסקה אפשרית להחזרת השבויים, ביצעה מחווה לארגון הטרור והחזירה לרצועה ארבעה עצורים ביטחוניים שנכלאו אצלה מזה שנה וחצי. השיח בין ישראל לחמאס עשוי לעלות מדרגה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/04/20 09:07 כט בניסן התשפ

בדרך לעסקה בין ישראל לחמאס? מצרים שחררה ארבעה אסירים חזרה לרצועת עזה
שאול וגולדין ז"ל. העסקה תצא לפועל?, צילום: באדיבות המשפחות

לקראת עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס? ייתכן שכן. על פי העיתון "אל אחבאר" המזוהה עם חמאס, מצרים שחררה ארבעה אזרחים עזתים מבית הכלא  בחזרה לרצועה. על פי הדיווח, שחרור הארבעה מהווה מחווה של מצרים לארגון, וזאת כחלק מהתיווך אותו נוטלת מצרים בעסקה בין ישראל לחמאס. 

כמו כן, על פי הדיווח המשוחררים הינם ארבעה רופאים שנעצרו על רקע ביטחוני לפני כשנה וחצי ושארגון הטרור ביקש ממצרים לשחררם. בחמאס הוסיפו לבקש שחרור של חמישה עצורים נוספים השייכים לזרוע הצבאית של הארגון וטוענים כי מצרים הבטיחה לשחררם בפעימה נוספת, אמנם טרם ברור כיצד. 

כזכור, מנהיג חמאס יחיא סינוואר הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו לפני מספר שבועות כי בארגונו מוכנים להתגמש ולהחזיר שבויים לישראל, וזאת בתמורה לשחרור אסירי חמאס הכלואים בישראל. כיום מוחזקים ברצועת עזה החללים הדר גולדין ואורון שאול ז"ל, שנפלו במבצע צוק איתן, כמו גם האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. ייתכן והמחווה המצרית לחמאס מהווה את יריית הפתיחה לעסקה רשמית בהמשך.