הממשלה אישרה מופעי זיקוקים ביום העצמאות

בכל רשות מקומית בה מעל 20 אלף תושבים יותרו שני מוקדים של זיקוקים, בעקבות חשש כי קיום מופע אחד בלבד יגרור התקהלות במקום. השר לביטחון פנים ארדן: "הסיכום יאפשר לצפות במופעי הזיקוקים המשמחים מהבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/20 20:01 כח בניסן התשפ

הממשלה אישרה מופעי זיקוקים ביום העצמאות
זיקוקים, צילום: shutterstock

ממשלת ישראל אישרה הערב (ד') במשאל טלפוני קיום מופעי זיקוקים ביום העצמאות, על אף משבר הקורונה. על פי ההסכמות, אליהם הגיע השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, עם המשטרה ומרכז השלטון המקומי, בכל רשות מקומית בה מתגוררים מעל עשרים אלף תושבים, יופעלו שני מוקדים של זיקוקים, כדי למנוע התקהלויות במקרה שיש רק מוקד זיקוקים אחד.

בנוסף, הוסכם כי על הרשויות "ליידע בכל דרך" את תושביהם על האיסור להגעה למוקדי הפעלת הזיקוקים, ועל התקהלויות בזמן הזיקוקים. הצורך בגיבוש מדיניות מסודרת עלה לאחר חשש במשרד הבריאות ובמשטרה כי מוקד זיקוקים יחיד יביא להתקהלויות, האסורות ומסוכנות בשל התפשטות נגיף הקורונה.

השר ארדן אמר לאחר אישור ההחלטה: "לצערנו השנה, לראשונה מקום המדינה, לא יוכלו אזרחי המדינה לצאת לכיכרות על מנת לחגוג את עצמאותנו. הסיכום אליו הגעתי יאפשר למשטרה לאשר את מפגני הזיקוקים, ויאפשר לאזרחי ישראל לצפות במופעי הזיקוקים המשמחים מביתם".