גוייס סכום הפיצויים לבעל הדפוס שסירב להדפיס מודעות למצעד הגאווה

64 אלף ש"ח, שנפסקו נגד בעל דפוס שסירב להדפיס מודעות למצעד הגאווה, גויסו במימון המונים. מנכ"ל האיחוד הלאומי: "ראוי שבמדינת ישראל כל יהודי יוכל לשמור על המסורת שלו, שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/20 17:11 כח בניסן התשפ

גוייס סכום הפיצויים לבעל הדפוס שסירב להדפיס מודעות למצעד הגאווה
הפגנות נגד מצעד הגאווה. ארכיון, צילום: להב"ה

יממה אחרי פסק הדין של בג"ץ כנגד בית הדפוס "קשת צבעים" בבאר שבע של יורם כהן, בשל סירובו להדפיס מודעה למצעד הגאוו,ה גוייס כל סכום הפיצוי שנפסק בסך 64,000 ש"ח. (כולל הוצאות משפט). הסכום נאסף באמצעות מיזם של האיחוד הלאומי, בשיתוף פעולה עם מיזם נוסף שהוביל הרב אביעד גדות מארגון 'תורת לחימה'.

מיד לאחר פסק הדין יצאו באיחוד הלאומי במבצע גיוס למימון הסכום. בהודעה נאמר: "שומרים על המדינה היהודית נגד כפיה אנטי דתית! מקומם שבמדינת ישראל של העם היהודי בית המשפט מחייב אדם שומר תורה ומצוות לפעול בניגוד לאמונתו בעסק הפרטי שלו. זוהי כפיה חילונית קשה ומסוכנת.  פסק הדין לא ניתן נגד יורם כהן. הוא ניתן נגד כולנו, נגד כל מי שמאמין בתורת ישראל".

מנכ"ל האיחוד הלאומי יהודה ולד אמר: "כמה ימים לפני יום העצמאות, עדיין יש גורמים ששכחו שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית ולא מדינת כל אזרחיה. 
ראוי שבמדינת ישראל כל יהודי יוכל לשמור על המסורת שלו, שלנו.
את הקנס ההזוי הזה שקיבל יורם כהן מבאר שבע בגלל כפיה אנטי דתית ואנטי דמוקרטית, שילמנו כולנו.

בעל בית הדפוס יורם כהן עצמו ביקש להודות וכתב לתומכים הרבים: "אנו בבית הדפוס השומר על צביון דתי נמנעים ונזהרים מאוד מלפרסם חומרים הנוגדים את ערכי הדת. חופש הפרט, חופש הדת וחופש העיסוק נרמס. ובית המשפט פסק את פסיקתו. אך בזאת אנו מעלים את קרנה של תורת ישראל. תודה רבה לעם ישראל על התמיכה הגורפת".