החופש הגדול יקוצר בחודש

בישיבה שהתקיימה הבוקר בוועדת החינוך, בנושא היערכות מערכת החינוך לחזרה ללימודים והלמידה המקוונת, התייחס מנכ"ל משרד החינוך לטענות בנושא האפקטיביות של הלמידה המקוונת: "ללא הלמידה מרחוק לא ניתן יהיה לייצר סדר יום לתלמידים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/04/20 10:54 כח בניסן התשפ

החופש הגדול יקוצר בחודש
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

החופש הגדול יקוצר בחודש, זו ההחלטה המרכזית שהתקבלה הבוקר (רביעי) בישיבת וועדת החינוך בראשות ח"כ ניצן הורוביץ. הישיבה עסקה בנושא החזרה ללימודים והלמידה המקוונת. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התייחס בראש ובראשונה לטענות בנושא אפקטיביות הלמידה המקוונת: "אנחנו לא במצב אידיאלי. איש לא טוען שהלמידה מרחוק היא פתרון מיטבי ללמידה, אך במשבר צריך להתנהג כמו במשבר ואין להשוות למצב הנורמלי. ללא הלמידה מרחוק לא ניתן יהיה לייצר סדר יום לתלמידים". 

לגבי הלימודים במהלך החודשים יולי-אוגוסט, אמר אבואב כי בחודש יולי לא תהיה חופשת קיץ. איך זה יקרה? המורים יחזירו תשעה ימים, ובשאר החודש, הגנים והכיתות הנמוכות ילמדו במתכונת בית הספר של החופש הגדול. אבואב: "מי שיעשה זאת יהיו המורים שנאותו להצטרף למערך ויקיימו פעילויות מגוונות. כאשר ילד חוזר ממצב של חירום הכי חשוב זה להפיג את הלחץ ולעבוד על רווחה חינוכית ולא מיד להלעיט את התלמידים בחומר הלימודים."
 

יו"ר הוועדה, ניצן הורוביץ, אמר: "הממשלה חייבת להפסיק למרוח ולקבל החלטה ברורה עכשיו, כפי שהוחלט לגבי תחומים אחרים במשק. לפתוח את הגנים ואת הכיתות הנמוכות ללמידה בקבוצות קטנות ובמשמרות, להפעיל מפתח אזורי ולפתוח מוסדות חינוך על פי נתוני התחלואה ולתת עדיפות לחינוך המיוחד והמשולב, ולתלמידי י"ב והניגשים לבגרויות. אי אפשר לשחרר את ההורים לעבוד בלי מסגרת נאותה לילדים, אבל זה לא אומר שהמורים הם בייביסיטר."

הורביץ ביקש ממשרד האוצר לדאוג לתשלום מלא למורים: "אנחנו רואים בחיוב את הנכונות של המורים לתת תשעה ימי לימוד ביולי. זה חשוב מאוד. על האוצר לשתף את המורים בכל החלטה ולדאוג לתשלום מלא על כל ימי העבודה הנדרשים מהם. האינטרס של החברה כולה זה שהמורים יקבלו את הכבוד המגיע להם."