חיסון לקורונה שהונדס בבריטניה ייבדק על בני אדם: נמצא יעיל ב -80% בבדיקות מעבדה

שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק הודיע כי החיסון החדש, שפותח מנגיף של שימפנזות, ייבחן על בני אדם, זאת לאחר שנמצא יעיל בבדיקות מעבדה שעבר. "פיתוח חיסון הוא מדע לא וודאי אך שני צוותי הפיתוח שעובדים על מציאת חיסון הראו התקדמות מבטיחה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/04/20 10:10 כח בניסן התשפ

חיסון לקורונה שהונדס בבריטניה ייבדק על בני אדם: נמצא יעיל ב -80% בבדיקות מעבדה
ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם נמצא חיסון לנגיף הקורונה? ייתכן שכן. שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק, הודיע היום (ד') כי חיסיון נסיוני שפותח בארצו יחל לעבור ניסויים בבני אדם, זאת לאחר שבדיקות מקדימות במעבדות שבדקו את החיסון מצאו כי הוא יעיל ב - 80% מהמקרים בהתנגדותו לקורונה.

על פי הפרסום בישראל היום, ההחיסון שפותח באוקספורד, ChAdOx1 nCoV-19 פותח מנגיף בלתי מזיק של שימפנזות שהונדס גנטית לחקות תכונות מסוימות של נגיף הקורונה. לאחר שנבדק במעבדות ויעילותו נבחנה, הוחלט בבריטניה כי הוא יעבור לניסויים בבני אדם, כאשר במקביל הוא יעבור ייצור סדרתי כדי להגיע לכמות של מיליון חיסונים עד ספטמבר. במידה והניסוי בבני אדם יעבור בהצלחה, החיסון יוכל להיות שמיש לטיפול בחולי קורונה.

הנקוק הסביר ואמר כי "פיתוח חיסון הוא מדע לא וודאי אך שני צוותי הפיתוח שעובדים על מציאת חיסון הראו התקדמות מבטיחה. בו זמנית, אנחנו מגדילים את כושר ייצור החיסונים במטרה להביא חיסון אפקטיבי לציבור בזמן המהיר ביותר".