ראשי רשויות יוזמים: שעת התאווררות מחוץ לבתים לאזרחים וותיקים

בבקשה שנשלחה לראש הממשלה, מבקשים עשרות ראשי רשויות לאשר שעת התאווררות קבועה ומגודרת מראש, במהלכה תותר יציאה של בני 65 ומעלה לפארקים העירוניים. "התושבים נמצאים בסגר ממושך שתאריך סיומו אינו ידוע"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/04/20 09:35 כח בניסן התשפ

ראשי רשויות יוזמים: שעת התאווררות מחוץ לבתים לאזרחים וותיקים
ארכיון, צילום: דניאל שטרית / פלאש 90

עשרות רשויות מקומיות מגבשות תכנית, שתאפשר את הפגת הבידוד לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים. עיקר התכנית: הוצאת המבוגרים מביתם החוצה אל הפארקים למשך שעה אחת ביום שתוגדר מראש, כל על פי פרסום בידיעות אחרונות. על פי התכנון, המבוגר, יהיה מלווה בבן משפחה או מטפל בזמן יציאתו מהבית אל הפארק ובחזרה ממנו. 

כמו כן, על פי התכנית, כל רשות מקומית תעמיד לרשות הפרויקט פקחים שיוצבו בפארקים העירוניים, וזאת במטרה לוודא כי הנחיות ההתקהלות אכן נשמרות על ידי באי הפארקים. התכנית עצמה נשלחה לאישורם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן, ותוכל לצאת לפועל במידה ותאושר.

"תושבי ערינו ומועצותינו בני 65 ומעלה מבודדים ונמצאים בסגר ממושך וארוך שתאריך סיומו כרגע אינו ידוע", הסבירו ראשי הרשויות, "מחקרים בינלאומיים ומומחים מכל העולם מצביעים על הסכנה הפיזית והנפשית הנגרמת לאוכלוסיה זו בשל היותם מצויים בחלל סגור ללא חשיפה לשמש וללא כל יכולת תנועה והליכה במרחב. אנו מבקשים לקיים דיון משותף באופן דחוף ולקבוע הנחיות לציבור בהתאם".

יצויין, כי המבוגרים, בני 65 ומעלה, מוגדרים בקבוצת סיכון ונמצאים בביתם לכל אורך שעות היממה שבועות ארוכים. במידה והתכנית תצא לפועל, שעת ההתאווררות המתוכננת תוכל להפיג את בדידותם של המבוגרים, המסוגרים בבתיהם מחשש להידבקות בנגיף הקורונה.