בהנחיית שר הביטחון: בדיקות הקורונה לתושבי עזה נעצרו מיידית

לאחר יומיים בלבד ורק מאה בדיקות שנעשו בעזה, הורה בנט להפסיק את הבדיקות, שהובאו לאבחון מעבדת צה"ל בצריפין. הסיבה: הדרג המדיני לא עודכן על הגעת הבדיקות לצריפין

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/04/20 07:59 כח בניסן התשפ

בהנחיית שר הביטחון: בדיקות הקורונה לתושבי עזה נעצרו מיידית
נפתלי בנט. עוצר את הבדיקות, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

שר הביטחון נפתלי בנט הורה על עצירה מיידית של בדיקות אזרחים עזתים לזיהוי הידבקות בנגיף הקורונה שנבדקו בצריפין. הבדיקות בעזה, שנארכו לאורך יומיים ונעשו על מאה אזרחים בלבד, הגיעו למעבדת צה"ל בצריפין, אולם בנט הורה להפסיקן באופן מיידי וזאת עקב העובדה כי הדרג המדיני לא עודכן בכך שהבדיקות מגיעות לבסיס בצריפין, כך על פי פרסום במעריב.

נזכיר, כי ההחלטה לבצע את הבדיקות לתושבי עזה התקבלי על ידי צוות מיוחד בראשותו של אלוף אייל זמיר, כאשר מטרת הקמת הצוות היתה לתכלל את המענים עבור תושבי עזה במטרה לסייע להם, וזאת כדי למוע את התפשטות נגיף הקורונה בעזה ואל תוך ישראל. ההחלטה לבצע את הבדיקות בצריפין התקבלה על ידי אלוף זמיר ובצה"ל החליטו לממש באופן מיידי את ההחלטה. הבדיקות תואמו מול הגורמים הבינלאומיים והובאו לצריפין דרך מעבר ארז, אולם לא תואמו מול הדרג המדיני.

בישראל מעריכים כי אי ידיעית הדרג המדיני, כי הבדיקות הגיעו לצריפין, נובעת מכך שעד כה, פעולות מסוג זה נעשו על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים שהיה אמון על אישור הדרג המדיני. אולם, מרגע הקמת הצוות המיוחד בראשות זמיר, ייתכן ונוצרה תקלה בסנכרון בין הגורמים. כך או כך, גורמים מדיניים סבורים כי התקלה נוצרה עקב תקלה ניהולית ולא מתוך מטרת הצוות הצה"לי לקבוע עובדות בשטח.