היום: הממשלה צפויה לאשר את ההגבלות ליום הזיכרון ויום העצמאות

הממשלה תתכנס לדיון טלפוני וצפויה לאשר הגבלות תנועה והתקהלות לשבוע הבא. בין ההגבלות: מניעת הגעה של משפחות שכולות לבתי עלמין וסגר כללי ביום העצמאות, בדומה לסגר שהוטל בפסח

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/04/20 07:34 כח בניסן התשפ

היום: הממשלה צפויה לאשר את ההגבלות ליום הזיכרון ויום העצמאות
ישיבת ממשלה. תתקים טלפונית, צילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

הגבלות התנועה וההתקהלות עליהן דיבר אמש (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו צפויות לקבל אישור סופי היום בישיבת ממשלה, שתיערך טלפונית בשעה 11:00. בין האישורים שצפויים להתקבל הן איסור עליית משפחות שכולות לקברי חללים, כמו גם סגר כללי שצפוי על כל מדינת ישראל, רגע לפני יום העצמאות ה - 72 למדינת ישראל. 

כזכור, בדיון שנעשה אמש בראשותו של נתניהו, הוחלט להטיל מספר הגבלות בשבוע הבא. על פי ההחלטות שטרם אושרו, הגעה של משפחות שכולות לבתי עלמין ואתרי הנצחה ביום הזיכרון תיחסם על ידי משטרת ישראל, כאשר המשפחות נקראו לקיים בימים שנותרו עד ליום הזיכרון ביקורי התייחדות מצומצמים בבתי העלמין, בהתאם להגבלות הריחוק החברתי. 

גם טקסי יום הזיכרון עצמו יתקיימו ללא קהל. כאשר טקסים סמליים בבתי העלמין הצבאיים בהשתתפות מספר קטן של חיילים ומפקדים יתקיימו כחלופה ואלה ישודרו לציבור במתכונת שיקבע משרד הביטחון. ליום העצמאות מתוכנן סגר כללי בדומה לסגר שהוטל בחג פסח, כאשר צירי התנועה בין הערים ייחסמו לתנועה.