עפר שלח: "בני גנץ וגבי אשכנזי התהפכו כמו חביתות"

בפוסט נוקב ואישי תוקף עפר שלח את מי שעד לא מזמן היו שותפיו לרשימה: "אלה שני האנשים שנתנו אתמול לנתניהו, האיש שלא ניצח בבחירות שלוש פעמים, את ההישג הפוליטי של חייו: ממשלה בשליטתו מלא מלא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/04/20 18:55 כז בניסן התשפ

עפר שלח: "בני גנץ וגבי אשכנזי התהפכו כמו חביתות"
עפר שלח, צילום: Hadas Parush/Flash90

ח"כ עפר שלח, ממפלגת יש עתיד, המתין בסבלנות עד שיצא יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בשביל לתקוף את שותפיו לשעבר - בני גנץ וגבי אשכנזי. בפוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו, שלח לא חוסך ביקורת על התנהלות השניים ביחס לתחום המדיני.

בתחילת הפוסט שלו, חוזר שלח שנה וחצי לאחור למתווה שהוצג בפני גנץ ואשכנזי באוקטובר 2018, מתווה שלדעתו שיקף את דעתם: "סעיף עיקרי במתווה קבע שישראל תשלים את גדר הביטחון ש״תסמן את תוואי ההיפרדות״, תקפיא את הבנייה בהתנחלויות המבודדות, ו״תקבע שעד 20% משטח יהודה ושומרון הם אזור אינטרס ביטחוני (מרביתו בבקעת הירדן), אשר יישאר בשליטה ישראלית עד שתושג הסכמה על הסדרי ביטחון מספקים לישראל, ותקום ישות פלסטינית אחראית ומתפקדת״. סוף ציטוט."

הקמת ממשלת האחדות אתמול מלמדת את שלח כי השניים פועלים בניגוד לדעתם: "אתמול קיבל נתניהו מאשכנזי וגנץ אישור בכתב לבצע את ההיפך הגמור: סיפוח חד צדדי של ההתנחלויות, שיגדיל את החיכוך בשטח - ועם מדינות כמו מצרים וירדן - ויחסל את האפשרות המדינית להסכם. מה שלפי תכנית המכון היה אמור להיות בשליטתנו הביטחונית עד להקמת מדינה פלסטינית יהיה עכשיו ישראל לנצח נצחים. אבל בני וגבי שלנו, שבעים שנה של ניסיון ביטחוני ועמוד שידרה של רמטכ״לים? התהפכו כמו חביתות. נסיעה אחת לוושינגטון וחשש שאיזה ציבור מדומיין שבקולותיו חשקו חושב אחרת, העיפו אותם 180 מעלות מאמונתם הבסיסית, שבאה לידי ביטוי בתמיכה במסמך המכון למחקרי ביטחון לאומי, ובעמדה שנקטו לפני פחות משבוע."

שלח המשיך ותקף: "היתה לי אז שיחה לא פשוטה עם אשכנזי. בשלב מסויים שאלתי אותו מה דעתו האמיתית בעניין. הרמטכ״ל לשעבר גימגם. לא פלא: שמונה שנים מסיום כהונתו, פעם ראשונה שמישהו דורש ממנו להביע דעה. בסוף אמר לי שצריך לנצח בבחירות."

שלח סיים: "אלה שני האנשים שנתנו אתמול לנתניהו, האיש שלא ניצח בבחירות שלוש פעמים, את ההישג הפוליטי של חייו: ממשלה בשליטתו מלא מלא, זכות החלטה או סינדול של המעט שהשאירו בידיהם, חסינות מהדחה עד תום משפטו ויכולת להשפיע על זהות שופטי העליון אם יגיע לשם בערעור, וכל התפקידים הביצועיים האמיתיים בישראל, בוודאי ביחס לקורונה. אלה שני האנשים שיהיו חתומים על חיסול הסיכוי להסדר, הרבה יותר מביבי ומיריב לוין."