מסתמן: יוטל סגר ביום העצמאות

ראש המל"ל דיווח לשרים כי ראש הממשלה שוקל להטיל סגר ביום העצמאות על מנת למנוע התקהלויות בלתי רצויות. ההנחיה תהיה נכונה גם על לילות חג הרמדאן

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/20 14:14 כז בניסן התשפ

מסתמן: יוטל סגר ביום העצמאות
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

היום (ג') יערך דיון בשעה 14:30, בנושא הטלת סגר והנחיות מיוחדות ביום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות. ראש הממשלה שוקל כי יוטל סגר והגבלות על תנועה במהלך יום העצמאות וכן גם בלילות חג הרמדאן. ראש המל"ל דיווח לשרים על ההחלטה הצפויה אך נראה כי במקביל תתקבל גם החלטה מקלה שתאפשר למשפחות השכולות להגיע לבתי העלמין באופן הדרגתי.

ראש הממשלה ייפגש  עם אנשי משרד הביטחון, אגף כוח אדם בצה"ל ויו"ר יד לבנים אלי בן שם, במטרה ליצור מתווה שיאפשר למשפחות השכולות לעלות לקברי יקיריהם. זאת בניגוד להמלצת משרד הבריאות ושר הביטחון שמעדיפים לקיים סגר ואף אכיפה שתמנע מאנשים להיכנס לבתי העלמין הצבאיים. נתניהו צפוי לאשר כניסה באופן הדרגתי כך שלא תהיה התקהלות רבה מידי בו זמנית בבתי העלמין.

בעניין יום העצמאות צפוי כאמור נתניהו להטיל סגר על כלל המדינה כדי למנוע התקהלויות, אך האתגר הגדול ביותר הוא קיום סגר לילי לאורך כל חודש הרמדאן. על פי המתווה החל מיום חמישי, בכל יום, משעה 18:00 עד 03:00 לפנות בוקר, יוטל סגר בישובים הערביים. ,השר לביטחון פנים גלעד ארדן המליץ אפילו לסגור את בתי העסק בכל היישובים עם רוב מוסלמי ובמזרח ירושלים, למעט שירותיים רפואיים.