נתניהו העלה את שם חמיו בטקס "לכל איש יש שם"

בטקס הממלכתי ״לכל איש יש שם״ הנערך בכנסת חברי הכנסת מעלים שמות של נספים וניצולים שנפטרו. ראש הממשלה העלה את שמם של בני משפחת רעייתו, משפחת הון לימים בן ארצי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/20 11:58 כז בניסן התשפ

נתניהו העלה את שם חמיו בטקס "לכל איש יש שם"
צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

כמידי שנה נער הטקס "לכל יש יש שם" הנערך בכנסת, חברי הכנסת עלו לבימה ונשאו את שמותם של נספים מהשואה, וכן ניצולים שהלכו לעולם. חלק מחברי הנסת העלו את שמותם של בני משפחתם שעברו את התופת. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא נאום בו הזכיר את חמיו שמואל בן ארצי ז"ל, שאיבד את כל משפחתו בשואה.

"חמי, שמואל בן ארצי ז"ל, עלה ארצה בשנות ה-30 כנער, כחלוץ ציוני. כל משפחתו בפולין נשארה מאחור והיא כולה הושמדה. הוא כתב אחר כך את השיר הבא לזכרם, כך הוא אמר: לזכרם היקר והקדוש של אחיי – מאיר, שמעון צבי ואריה, ושל אחיותיי – יהודית ופיסלה שנקטפו באיבם בידיים טמאות", סיפר נתניהו.

"אני מעלה כאן את שמותיהם של משפחתו של חמי, אביה של אשתי, שמואל בן ארצי ז"ל, מבילגוריי שבפולין, שכולה נספתה בשואה: אביו, משה הון. אשתו של אביו, איטה הון. אחותו התאומה, יהודית בת משה הון, בת 24. עד יומו האחרון כששמואל היה מדבר על יהודית הוא היה מתחיל לבכות. הוא נפטר בגיל 97, הוא בכה על יהודית. אחיו: מאיר דוב הון, בן 18; שמעון צבי הון, בן 16; אריה לייב הון, בן 13; ואחותו הקטנה: פיסלה הון, בת 10. יהי זכרם ברוך".

.