40 ראשי ישיבות הסדר בפגישת היערכות לזמן קיץ ב-ZOOM

ראשי הישיבות נועדו יחד באמצעות האפליקציה ודיברו על פתיחת זמן קיץ ולימוד התורה בתקופת משבר הקורונה. הרב דרוקמן: "אני לא זוכר כזו מציאות בישיבות מאז מלחמת יום הכיפורים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/04/20 11:54 כז בניסן התשפ

40 ראשי ישיבות הסדר בפגישת היערכות לזמן קיץ ב-ZOOM
פגישת ראשי ישיבות ההסדר, צילום: ללא

משבר הקורונה והגבלות משרד הבריאות עדיין כאן ובישיבות ההסדר נערכים לפתיחת זמן קיץ, בסוף השבוע, במתכונת של שגרת קורונה. אתמול התקיימה פגישת היערכות לזמן קיץ עם נוכחות חסרת תקדים של 40 ראשי ישיבות הסדר באמצעות אפליקציית ZOOM.

הרב חיים דרוקמן, יו"ר איגוד ישיבות ההסדר פתח את הפגישה ואמר: "אנחנו בימים מורכבים מאוד, אני לא זוכר כזו מציאות בישיבות מאז מלחמת יום הכיפורים, אז נסגרו ישיבות כי כל התלמידים היו בחזית.
יחד עם זה, צריך לזכור את הפרופורציה, היו תקופות שיהודים לא יכלו לצאת החוצה בגלל שנאה וסכנה, היום אנחנו במדינה יהודית ששומרת עלינו ומנחה אותנו לא לצאת.
אנחנו צריכים לפתוח את זמן קיץ בראש חודש אייר, באופן שבו הדבר אפשרי, אבל לפתוח את הזמן. שיעורי זום, חברותות זום או טלפון, דפי מקורות, משימות והספקים".

ראשי ישיבות נוספים שיתפו בשיטות ומסקנות שלהם מן התקופה האחרונה בה השקיעו שעות רבות של חשיבה תורנית וחינוכית יחד עם צוותי חינוך של עשרות ר"מים והביאו לפריחה עצומה של לימוד תורה מרחוק.