הממשלה אישרה סיוע מוגבר לבני ברק וירושלים

במשאל טלפוני הוחלט להעביר סיוע מוגבר למקומות הנחשבים כ״אזור מוגבל״. הממשלה הטילה על עיריית בני ברק אחריות לפנות לפחות מחצית מן החולים מהעיר בתוך 10 ימים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/20 07:37 כז בניסן התשפ

הממשלה אישרה סיוע מוגבר לבני ברק וירושלים
אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat/Flash90

אמש (ב') אישרה הממשלה במשאל טלפוני כי יוענק סיוע מוגבר למקומות שהוכרזו עד היום כ״אזור מוגבל״ בערים בני ברק ובירושלים. לאחר שיפור משמעותי בבני ברק כבר אינה נחשבת ל"אזור מוגבל" לאחר שהממשלה החליטה שלא להאריך את ההגבלות עליה. בהחלטת הממשלה נכתב כי בתקופת ההכרזה על בני ברק כאזור מוגבל חל שיפור משמעותי במצב התחלואה, וניתן לראות את הירידה בקצב התחלואה.


להורדת הקובץ

כיום הנתונים לבני ברק  התיישרו עם קצב תחלואה לפי הממוצע במדינה, ובעיר נמצאים על קצב תחלואה של 8%. בעקבות כך הממשלה הטילה על עיריית בני ברק אחריות לפנות לפחות מחצית מן החולים מהעיר בתוך 10 ימים. כחלק מהסיוע יוענקו לערים אספקה של שירותים חיוניים וסיוע לאיתור חולים והעברתם לבתי החולים ומלונות ההבראה, ויעשה תגבור של אכיפה משטרתית. 

כזכור, ירושלים ובני ברק אלו ערים שהיוו מוקד מרכזי של התפרצות נגיף הקורונה, קצב ההדבקה בהן היה הגבוה ביותר ביחס לכמות התושבים. נראה כי התושבים קיבלו על עצמם את ההגבלות, והקפידו על ההנחיות, וכעת נרשם שיפור שמצדיק את ההקלות. וכעת הממשלה תסייע על מנת לוודא שמגמת השיפור תישאר.