מסתמן: הקלות על ההגבלות בבני ברק ובירושלים

בחצות הסתיים הסגר על הערים בני ברק וירושלים, בשיחה משותפת החליטו השרים ליצמן ודרעי ומנכ"ל משרד הבריאות, לקיים מתווה מקל על הערים וזאת כדי להקל בסגר שהסתיים. הבוקר: דיון על פרטי המתווה החדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 22:31 כה בניסן התשפ

מסתמן: הקלות על ההגבלות בבני ברק ובירושלים
דרעי וליצמן. , צילום: ללא

לאחר שיחה של שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ולאור נתונים ראשוניים מעודדים בערים בני ברק וירושלים עם סימנים ואינדקציות חיוביים, החליטו הצדדים על הקלה בהגבלות. כזכור, אמש בחצות (ראשון) הסתיים הסגר שהוטל על הערים לפני חג הפסח.  

לאחר שנמדד שיפור בכל רחבי הארץ ובערים עצמן, הוחלט לקיים מתווה מקל על הערים. בנוסף לכך התחייבותם של ראשי הערים בני ברק וירושלים להוציא את החולים מהעיר לבתי מלון - לפחות מחצית מהחולים הנותרים בעיר עד סוף השבוע - על מנת להקל את הסגר שיסתיים הלילה בחצות. 

הבוקר (שני) בשעה 10:00 יקיימו דיון נוסף בו יקבלו את פרטי המתווה החדש. כזכור, ירושלים ובני ברק אלו ערים שהיוו מוקד מרכזי של התפרצות נגיף הקורונה, קצב ההדבקה בהן היה הגבוה ביותר ביחס לכמות התושבים. נראה כי התושבים קיבלו על עצמם את ההגבלות, והקפידו על ההנחיות, וכעת נרשם שיפור שיצדיק כנראה את ההקלות.

בשעות הלילה, לקראת חצות, התקיימה מחאה של כמה עשרות קיצונים חרדים באזור שכונת מאה שערים, במהלכה הפרו את הסדר במקום ויידו אבנים לעבר השוטרים. שוטרים הדפו את מפרי הסדר.