לפיד נגד גנץ: "בשחיתות לא נלחמים מבפנים. אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה"

יו"ר יש עתיד תל"ם נאם הערב בכיכר רבין ותקף את מי שהיה שותפו, בני גנץ: "זו לא ממשלת חירום, זו ממשלת נתניהו החמישית". גם את גוש הימין הוא מאשים בהתעלמות משחיתות: "איך הם הגיעו לשפל הזה? מה קרה לציווי היהודי על נקיון כפיים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 20:33 כה בניסן התשפ

לפיד נגד גנץ: "בשחיתות לא נלחמים מבפנים. אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה"
לפיד , צילום: פלאש 90, תומר נויברג

יאיר לפיד הצטרף היום להפגנות כנגד השלטון וההתנהלות שלו בימי הקורונה. הבוקר (א') יצא להפגנת העצמאים שנותרו פגועים גם לאחר ההקלות במשק. אלא שהמפגינים לא שכחו לו את ימיו כשר אוצר וגירשו אותו בקריאות בוז. הערב הגיע להפגנה בכיכר רבין אליה הגיעו כ-2000 איש, היוצאים נגד המשא ומתן שעשוי להוביל לקדנציה נוספת של נתניהו כראש ממשלה, שם לפיד כבר הוזמן בזרועות פתוחות.

בנאומו יצא נגד גנץ שהסכים להיכנס למשא ומתן עם נתניהו והבטיח כי ימגר את השחיתות מבפנים: "מספרים לעצמם סיפורים. אומרים: "אנחנו נלחם מבפנים". לא תלחמו מבפנים. בשחיתות לא נלחמים מבפנים. אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה. ככה דמוקרטיות מתות במאה ה-21. הן לא נמחקות כשטנקים עולים על הפרלמנט. הן מתות מבפנים כי אנשים טובים שתקו ואנשים חלשים נכנעו. מבחוץ הכל נראה בדיוק אותו דבר. הפרלמנטים עומדים על אותה גבעה, תזמורת המשטרה מנגנת את אותו המנון, השליט לא התחלף. הוא נראה אותו דבר, הוא נשמע אותו דבר, אבל זו כבר לא דמוקרטיה".

עוד הוסיף לדבר נגד על עצם קיומו של המשא ומתן: "הממשלה שמוקמת בימים אלה היא לא ממשלת חירום ולא ממשלת אחדות. היא ממשלת נתניהו החמישית. במשא ומתן הם לא דיברו על הקורונה. לא דיברו על הכלכלה. הם דיברו על עצמם. על הג'ובים שלהם. אלה שפירקו את כחול לבן ורימו אותנו, הולכים לשבת תחת נאשם במרמה. אלה שהפרו את אמוננו, הולכים לשבת תחת נאשם בהפרת אמונים. אלה ששיחדו אותם בכיסאות ותיקים, הולכים לשבת תחת נאשם בשוחד".

בנוסף המשיך לפיד גם לתקוף את גוש הימין שלאורך השנים המשיך לתמוך בנתניהו על אף כתבי האישום: "אני מסתכל על החברים שלי בימין. ממתי הימין נגד חוק וסדר? ממתי הימין נגד שלטון החוק? אני מסתכל על המפלגות הדתיות. איך הם הגיעו לשפל הזה? מה קרה לציווי היהודי על נקיון כפיים?"