משרד הביטחון אוסר כניסה לבתי עלמין צבאיים ביום הזיכרון

לאחר דיונים הוכרע כי שר הביטחון יוציא צו המונע כניסה לבתי העלמין ביום הזיכרון, וגם המשפחות לא יוכלו לעלות לקברם של יקיריהם. יו"ר ארגון יד לבנים פנה לראש הממשלה לביטול ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 18:39 כה בניסן התשפ

משרד הביטחון אוסר כניסה לבתי עלמין צבאיים ביום הזיכרון
בית עלמין צבאי. אילוסטרציה, צילום: גילי יערי, פלאש 90

שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע שהשנה המשפחות לא יעלו לבתי העלמין ביום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל. אלא שמשרד הביטחון אף קיים היום (א') ישיבה בסופה הוכרע כי מה שהיה נשמע כהמלצה ייאכף, ובתי העלמין יישארו סגורים. הוחלט כי שר הביטחון יוציא צו מיוחד שקובע כי לא תאשר כניסה גם למשפחות השכולות אל תוך בתי העלמין ביום הזיכרון.

במשרד הביטחון מעריכים כי כמו בליל הסדר, תצא הוראה על בסגר ביום הזיכרון וביום העצמאות על מנת למנוע התקהלויות של הציבור בשטחים הציבוריים. שר הביטחון צפוי להודיע כבר הערב על איסור כניסה לבתי העלמין ואכיפה פיזית בכניסה שתמנע ביקורים של בני משפחה וקרובים.  

מי שהתנגד להחלטת משרד הביטחון הוא יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, שאף עתיד לשאת משואה השנה ביום העצמאות. בן שם פנה לראש הממשלה בקריאה לביטול הגזירה הקשה: "אנו מקבלים מאות פניות של משפחות שלא מקבלות את רוע הגזירה ומאיימות להגיע ולהיכנס בכוח לבתי העלמין, פניות של הורים שאיימו להתאבד על קבר הבן ואיומים רבים". בן שם הזהיר כי אם לא תבוטל ההחלטה יהיו: "מראות קשים ביום הזיכרון ועימותים בין משפחות שכולות למשטרה ולכוחות הביטחון".