הרב אריאל ל"כיפה" : "מקום שיש חשש להדבקה, אין להתפלל במניין"

הרב יעקב אריאל ל"כיפה": "שיקול הדעת בנוגע לקיום מניינים תלוי במצב הרפואי, כשיש חשש להדבקה והמקום בעייתי, אין לקיים מניינים". גם לגבי סערת ההיתר למקוואות הגברים אמר הרב, "מדובר בהחלטה רפואית, שעליה להתקבל על ידי הגורמים הרפואיים". "ערב יום העצמאות- שוב מתחזקת חשיבותה של המדינה, על אף כל הביקורות, נהגה במחשבה ובשיקול דעת להתמודדות עם המגיפה"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 19/04/20 12:36 כה בניסן התשפ

הרב אריאל ל"כיפה" : "מקום שיש חשש להדבקה, אין להתפלל במניין"
הרב אריאל., צילום: פלאש 90. אורן נחשון

הרב יעקב אריאל, מבכירי רבני הציונות הדתית ונשיא ישיבת רמת גן, התייחס הבוקר בראיון ל'כיפה' להקלה בהגבלות משרד הבריאות הנוגעות לנגיף הקורונה. 

לגבי תפילה במניין וההיתר להתפלל עד 19 איש במרחב פתוח, אומר הרב שלא מדובר בשאלה רבנית אלא בשאלה רפואית, כאשר כל מקרה נבחן לגופו, ובמקרה שיש חשש לצפיפות ויש סכנת הידבקות ודאי שאסור. אם האנשים עומדים ברווחים ועם מסיכות אז אפשר.

לגבי ההיתר לפתיחת מקוואות הגברים,והביקורת על כך שמדובר במקום שעלול להדביק וההיתר שניתן הוא פוליטי, אומר הרב אריאל כי שוב, "מדובר בשאלות רפואיות ועניין רפואי, ואם יש חשש אז אסור".

לגבי המצב באופן כללי, אומר הרב כי "ברוך ה', מתיר אסורים, אך עדיין המגיפה קיימת וצריך לחשוש. מה שכן, רואים דבר אחד, מדינת ישראל התנהגה בצורה יחסית מסודרת, היה סגר ועכשיו ניתן להתיר אותו. טוב שיש מנהיגות רפואית שיודעת את מלאכתה. נכון שיש ביקורת, אך באופן כללי עם המחשבה על כל צעד ושיקול הדעת הנכון, קיימת."

עוד הוסיף הרב, "ערב יום העצמאות אנו רואים כמה חשובה המדינה, כאשר פיקוח נפש קודם לכלכלה, כמובן ברור שגם הכלכלה בטווח הרחוק זה פיקוח נפש. החשש של פיקוח נפש הוא חולה לפנינו שלפי ההלכה קודם, והמצב הכלכלי שברור שבטווח הרחוק הוא עלול לגרום פיקוח נפש, אבל, המדינה רואה בצורה מאוזנת ומאזנת בין שני הדברים, הדחוף יותר והדחוף פחות."

"ברוך ה', אומר הרב אריאל, המדינה מתנהלת בצורה מסודרת ועוזרת לחלשים. ברוך ה' שיש מדינה שדואגת לחלשים, שישנה התייחסות לכל אדם ואדם ושאף אחד לא יקרוס כלכלית, טוב שיש מדינה יהודית שהולכת בעקבות התורה וגבולותיה, טוב שיש מדינה".

"ועדיין לא חלפה הסכנה", אומר הרב לסיום, "המגיפה עדיין כאן ומשתוללת בעולם, כולנו מתפללים לה' שישלח את מלאכו הנאמן לפתור את הבעיה. העולם נברא בחסד וברחמים, ה' הביא את המכה אך לו יש את הרטייה, את התרופה, אנחנו מתפללים לה' שתימצא הדרך לפתרון הבעיה. אנחנו מאמינים שהכל בידי שמיים ואם ירצה השם נזכה לראות בהדברת המגיפה הזו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן