מתווה הלמידה מרחוק של משרד החינוך | הורים זועמים

בעקבות החלטת משרד החינוך ללמידה מרחוק, ההורים טוענים, "זה לא ריאלי". הטענות העיקריות: מחסור במשאבים, הרחבת פערים וצורך במעורבות יתר של ההורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 09:01 כה בניסן התשפ

מתווה הלמידה מרחוק של משרד החינוך | הורים זועמים
ילמדו מרחוק?, צילום: shutterstock

תחום החינוך, הוא אחד מהתחומים הראשונים שנפגעו בעקבות משבר הקורונה, כאשר בתי הספר והגנים נסגרו בתחילת המשבר. משרד החינוך הציע פתרון שעלה, הוקפא ושוב חוזר – למידה מקוונת מבית. אלא שהפתרון הביא עמו לא מעט קשיים, פערים ובעיות. כעת ההורים ואנשי מערכת החינוך יוצאים למחאה ברשתות החברתיות, במטרה לייצר פתרון טוב ויעיל יותר ללמידה בעידן הקורונה.

על פי ההנחיות החדשות של המשרד, כל ילד מתבקש לשבת וללמוד כ-4 שעות מול המחשב. הבעיה העיקרית היא שברוב הבתים אין מחשבים כמספר הילדים, ויש בתים שבהם אין מחשב כלל. כאשר הבעיה גדולה אף יותר במגזרים בהם המשפחות ברוכות ילדים, או מעמדם הסוציו - אקונומי נמוך, כמו למשל הדתי והחרדי. בעיה זו רק מגדילה את הפערים הרבים, הקיימים ממילא במערכת החינוך הישראלית. 

בעיה נוספת שמעלים ההורים היא המעורבות הגדולה של ההורים שנדרשת בעת הלמידה מרחוק, לימוד והעשרה כשהחומר לא מובן, הדפסות של חומרים והתעסקות בהושבת הילדים ללימוד וניתוקם ממסיחי דעת אחרים. שוב, בעיה שמתגברת אצל משפחת ברוכות ילדים.

בנוסף, נראה ששיטת הלימוד דרך אפליקציית "זום" אינה מאפשרת לתלמידים להתרכז ולהפיק את המיטב מיום הלימודים האינטרנטי.

מצד שני, ישנם הורים הטוענים שדווקא שיטת הלימוד החדשה מעודדת את התלמידים לחדשנות ויצרתיות, "הם צריכים להתמודד ולמצוא פתרונות לבד".