טראמפ: ״אם סין אחראית ביודעין לקורונה - היא תישא בהשלכות לכך״

הנשיא האמריקאי התייחס להשפעות נגיף הקורונה הארצות הברית וטען כי "השיא כבר מאחורינו" והודיע על פתיחת מחודשת של חלק מהמגזר העסקי. מניין המתים ביבשת עומד על 35,443 בני אדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 08:23 כה בניסן התשפ

טראמפ: ״אם סין אחראית ביודעין לקורונה - היא תישא בהשלכות לכך״
הנשיא טראמפ. , צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (בין שבת לראשון) במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן, כי הסימנים מראים שהנגיף כבר עבר את שיאו במדינה. במקביל, על פי הדיווחים בארה"ב, 690,714 מקרים של נגיף הקורונה התגלו במדינה, ועד כה מתו מהנגיף 35,443 בני אדם.

בהמשך הודיע טראמפ כי ״כחלק מניסיון החזרה לשגרה, החל ביממה הקרובה, מדינות ורמונט וטקסס צפויות לאפשר פתיחה מחודשת של חלק מהמגזר העסקי, תוך שמירה על כללי הזהירות״. עוד ציין הנשיא כי גם במדינת מונטנה יחלו הקלות מסויימות במגבלות על הציבור, ככל הנראה ביום שישי הקרוב.

במהלך ההצהרה לתקשורת טראמפ אמר כי במידה וסין אחראית ביודעין להפצת נגיף הקורונה – "היא תיאלץ לשאת בהשלכות לכך". בנוסף, הנשיא טען כי הדיווחים לפיהם בארה"ב יש יותר מקרי מוות מסין אינם נכונים ורמז לכך שסין מציגה נתונים שקריים לגביי מספר המתים מהנגיף. במהלך תדרוך לעיתונאים מתאמת הבית הלבן לפעילות נגד הקורונה, ד"ר דבורה בירקס, אמרה כי לסין יש חובה לספק לשאר העולם נתונים אמתיים ומדויקים על הנגיף.