דיווח בתקשורת הערבית: חמאס הציע לישראל עסקת החלפת שבויים

לפי דיווחים בתקשורת הערבית, יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, העביר לישראל הצעה, הכוללת שני שלבים, לחילופי שבויים. של ראשון יכלול שחרור אסירים כמחווה על ידי ישראל, בשלב השני יוחזרו הגופות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 08:12 כה בניסן התשפ

דיווח בתקשורת הערבית: חמאס הציע לישראל עסקת החלפת שבויים
הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו, צילום: יחצ

לפי דיווחים בתקשורת הערבית בימים האחרונים, חמאס העביר הצעה לישראל, דרך מתווך, הכוללת החלפת שבויים. היוזמה שהציע מנהיג חמאס בעזה, יחייא סינוואר, לעסקת חילופי אסירים עם ישראל, תתבצע בשני שלבים בדומה לעסקת שליט. 

השלב הראשון, לבניית האמון בין הצדדים, יכלול שחרור אסירים, בעיקר זקנים, חולים ונשים, על ידי ישראל בתמורה למידע לגבי הנעדרים. לאחר מכן, בשלב השני, תשחרר ישראל אסירים, על פי רשימה שיקבע חמאס בתמורה להחזרת גופות הנעדרים, חללי צה"ל,  אורון שאול והדר גולדין, אשר מוחזקים בידיו.

בכיר חמאס מחמוד א־זהאר התראיין  לכלי תקשורת פלשתיניים, וחזר על עיקרי היוזמה שהציג סינוואר ולפיה ישראל תשחרר תחילה עשרות אסירים קשישים מעל גיל 70, חולים קשים מעל גיל 60, וכן מספר דומה של נשים וקטינים פלשתינים הכלואים בישראל - בתמורה למידע על אודות גורלם של האזרחים הישראלים שחצו את הרצועה לעזה ומוחזקים בידי חמאס. לדבריו, ""הארגון מוכן לגלות גמישות".

נזכיר כי לפני מספר ימים דווח כי לפי בכירים בחמאס, אין התקדמות במשא ומתן להשגת עסקה, למרות דיווחים דומים, על התגבשות עסקה בין הצדדים, שנשמעו בתקשורת הערבית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן