הנחיות משרד הבריאות החדשות: תגובות שונות במערכת הפוליטית

בעוד הממשלה מאשרת את ההנחיות החדשות שפרסם ראש הממשלה, יו"ר ישראל ביתנו מגיב: "להסיר את המגבלות ולהשיב את המשק לפעילות מלאה". ח"כ שקד צייצה: "העצמאים קורסים, אפשר לפתוח עסקים קטנים נוספים, כמו מספרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 10:26 כה בניסן התשפ

הנחיות משרד הבריאות החדשות:  תגובות שונות במערכת הפוליטית
מגיבים להנחיות. שקד וליברמן, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קרא היום (א') בחשבון הפייסבוק שלו להסיר את המגבלות שהוטלו על הציבור בעקבות נגיף הקורונה.

"אני רואה את האבטלה והנזק הכלכלי הבלתי הפיך שנגרמים מהסגר, וכל זה מוביל אותי למסקנה, שחייבים לשנות מדיניות. יש להסיר את המגבלות על פתיחת עסקים ולהשיב את המשק לפעילות מלאה, לצד שמירה על ההוראות למניעת התפשטות המגיפה כגון שטיפת ידיים, חבישת מסכות במקומות הומי אדם ובמקום העבודה, הימנעות מלחיצות ידיים וקרבה ומדידת חום בכניסה לעבודה או למקומות מסחר", כתב ליברמן.

"בשלב הראשון יש להחריג את האוכלוסיות הנמצאות בקבוצת סיכון גבוהה. במקביל יש להגדיל את מספר הבדיקות, כולל בדיקות סקר, לכלל האוכלוסייה. מדיניות הסגר והבלבול שהציבור נמצא בו, בשל האינפורמציה החלקית וחילוקי הדעות בין מקבלי ההחלטות, מסוכנים לא פחות מהקורונה. ההיסטריה והפאניקה הובילו לכך שחולים במחלות אחרות, או כאלו שלא חשים בטוב חוששים להגיע למיון או לקופות החולים שמא ידבקו בקורונה, ובכך למעשה מסכנים את חייהם. אני מצטרף לקריאה של ראשי הערים. נגיף הקורונה לא יעלם לא מחר ולא בעוד חצי שנה ולכן חייבים להתאים את עצמנו למציאות החדשה מבלי לפגוע בכלכלה ובשגרת החיים", הוסיף.

גם ח"כ איילת שקד, הגיבה אמש (שבת) להנחיות החדשות שפרסם ראש הממשלה, לפני אישורן בממשלה, וצייצה בטוויטר: "שבוע טוב, המשק עובר לשגרת קורונה. התעשייה, השרותים והייטק יוכלו לעבוד בכפוף לתו הסגול. אבל, העצמאים קורסים. אפשר לפתוח גם מספרות לדוגמא, רבבות עסקים שאין סיבה שישארו סגורים. עובדים עם מסכות, כפפות, שני לקוחות, שוטפים ידיים גם הספרים וגם לקוחות. עוד צעד בכדי לאפשר גם להם להתפרנס"

ח"כ עפר שלח, יו"ר ועדת הקורונה (יש עתיד- תלם) מתח ביקורת בפתח הדיון בוועדה על תהליך קבלת ההחלטות אמש: "זהו מצב בלתי אפשרי שראש הממשלה מכריז על צעדים לפני 21:00 בערב ורק אח"כ התכנסה ישיבת הממשלה כדי לדון בהם. זו התעלמות מהצורך שהציבור יבין את הצעדים שננקטים . אם השרים לא מבינים את הצעדים, מה נלין על הציבור? הדברים האלה צריך להתנהל בצורה טובה יותר"