ארדן: "יש להסיר גם את המגבלה על תפילות במניין בשטח פתוח"

השר לביטחון הפנים, שעמדתו לא התקבלה בעבר, צפוי להתנגד למתווה שהציג ראש הממשלה: "אנסה לשכנע בעמדות אלה את הממשלה". על הקנסות למי שלא יחבוש מסכה: "הקנס יכול להיות סמלי בלבד של 100 שקלים לכל היותר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/04/20 22:19 כד בניסן התשפ

ארדן: "יש להסיר גם את המגבלה על תפילות במניין בשטח פתוח"
השר ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הצהרת ראש ההמשלה בנימין נתניהו, בה פרסם את ההקלות הצפויות, הסתיימה זה עתה ובמהלך הלילה ההקלות יובאו לאישור הממשלה. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס להקלות הצפויות בחשבון הטוויטר שלו ונראה שלא יתמוך בכולן: "אני מעדכן את הציבור בעמדותיי לקראת ישיבת הממשלה שתתקיים הלילה ותדון בתקנות החדשות ואנסה לשכנע בעמדות אלה את הממשלה."

מוקדם יותר הזכיר ארדן שבעבר חלק מעמדותיו לא התקבלו על ידי הממשלה: "לאור העובדה שהממשלה לא קיבלה בעבר את עמדתי(ועמדת המשטרה) - להגביל את גודל ההפגנות בזמן המאבק בקורונה ולחייב תיאום מראש שלהן, אין ספק שיש להסיר גם את המגבלה על תפילות במניין בשטח פתוח ומגבלה זו חייבת להתבטל עוד הערב!"

ארדן טוען שברגע שיוחלט לאפשר פתיחת מסחר וחנויות ברחוב: "אין יותר משמעות להגביל ל-500 מטר את מרחק היציאה מהבית לפילות ספורטיבית ואין גם שום אפשרות לאכוף הגבלה זו ולכן אפעל לביטולה הערב בישיבת הממשלה". ארדן התייחס גם לקנסות הצפויים למי שלא יחבוש מסכה במרחב הציבורי: "התקנות קובעות קנס של 500 שקלים על ״אי נשיאת מסכה״. אם משרד הבריאות יתעקש על קביעת קנס לנושא זה(איני רואה צורך אמיתי כיוון שנוצרה נורמה בנושא) הרי שהקנס יכול להיות סמלי בלבד של 100 שקלים לכל היותר."