נתניהו קיבל את המלצת בנט: הקלות בסגר כבר ביום ראשון

בישיבת הממשלה אמש הוחלט על הקלה הדרגתית בסגר החל מיום ראשון. המסחר יחזור לפעילות חלקית בהתאם להגבלות שיגובשו עד למוצאי השבת. מרחב התנועה יורחב וניתן יהיה לקיים פעילות ספורטיבית בזוגות. מערכת החינוך עדיין לא חוזרת לפעילות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/20 22:45 כב בניסן התשפ

נתניהו קיבל את המלצת בנט: הקלות בסגר כבר ביום ראשון
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משבר נגיף הקורונה הביא את מדינת ישראל לשבועות ארוכים של הסתגרות ופעילות מצומצמת. אמש, לאחר דיון ממושך ביישום 'זום' שהחל כבר בשעות אחר הצהריים, ולאחר שמרבית השרים תמכו, מסתמן כי המסחר ישוב לפעילות באופן מדורג ובכפוף למגבלות שיוגדרו עד צאת השבת, כפי שהציע שר הביטחון, נפתלי בנט. "ראש הממשלה החליט על תכנית אחראית זהירה ומדורגת שתכלול פתיחה מוגבלת של עסקים, באופן מבוקר ומדוד", נמסר מלשכת נתניהו.

על פי עיקרי התכנית האסטרטגית שהציע בנט, המשק יחזור לשגרה במספר צעדים. החנויות יחלו לפעול כבר מיום ראשון כאשר בכל פעם ענף אחר יחל לפעול, בהתאם למידת העומס בחנויות. המפעלים יחזרו לשגרה בכפוף למגבלות מרחק וחיטוי ותלמדי החינוך המיוחד ילמדו בזוגות ולא בכיתות גדולות. בנוסף, תורחב התנועה ליחידים מ-100 מטרים ל-500 מטרים ותותר פעילות ספורטיבית בזוגות

עוד על פי ההצעה:

  • אנשים מעל גיל 65 או ציבור בסיכון גבוה, יישארו בבית ויהיו זכאים לדמי אבטלה. 
  • פתיחת הכלכלה (מסחר, שירותים, ייצור) להיקף של 100% כבר ביום ראשון הקרוב, תוך הגדרת כללים והתניות חריפות כמו: חיטוי מעלית פעמיים בשעה, מדידת חום, מרחק חברתי וכו׳. מפר ההנחיות ייענש בחומרה.
  • תלמידי החינוך המיוחד ילמדו בזוגות בכיתה עם חונכים קבועים
  • טיפול בבתי האבות ובמוסדות הגריאטריים.
  • בהול - מינוי פרויקטור לאומי עם סמכויות מלאות להקים מערך בדיקות, חקירות ומידע. השר ממליץ להטיל זאת על צה״ל.

השר גלעד ארדן דיבר על החשש מחודש הרמדאן הצפוי להתחיל בשבוע הבא: "יש שני מיליון איש שבכל מקרה צמים בחודש הקרוב ונוהגים לשבור את הצום בסעודות כל יום ומה שנחליט כאן ישפיע על האווירה והציות גם שם. ולכן הכי חשוב זה להשקיע בימים הבאים בפניה לציבור הערבי ובשיח עם ההנהגה של ערביי ישראל כי החודש הזה עלול להביא למוקדי תחלואה עצומים שיחייבו חזרה לסגר. הסברה ושיח וכמובן אכיפה בשיתוף עם הרשויות הערביות".