דיון ב'אסטרטגיית היציאה' ממשבר הקורונה יתקיים היום

אסטרטגיית היציאה משתנה לפי המשרדים השונים, במרבית המשרדים מעוניינים ביציאה מוקדמת כמה שאפשר. מולם משרד הבריאות טוען כי עד שכמות החולים לא תרד מתחת ל-50 ביום המשק לא ייפתח

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/20 07:48 כב בניסן התשפ

דיון ב'אסטרטגיית היציאה' ממשבר הקורונה יתקיים היום
צילום: פלאש 90. מרקו

הממשלה תתכנס היום (ה') בשעה 15:00 לדון בשלבים הבאים של אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, ותחילת החזרה לשגרת חיים בצל המגפה. על פי כל הצדדים היציאה אמורה להיות הדרגתית, אלא שנכון לעכשיו, כל משרד מושך לכיוון אחר של מתי תחל היציאה ובאיזה סדר גודל של הדרגתיות. על פי מרבית המשרדים יש לקדם את ההקלות על המשק כמה שיותר מוקדם מולם נעמד משרד הבריאות שטוען שיש להמתין להקלה משמעותית בכמות החולים החדשים בישראל.

לפי משרד הבריאות עד אשר לא תרד כמות החולים בין 30 ל-50 ביום, לא נכון יהיה לפתוח את המשק, בכדי להגיע לנתון זה נדרשת המתנה של עוד זמן רב. במשרד האוצר יוצאים נגד ההחלטה וטוענים שמשרד הבריאות כבר טעה בהערכות שלו,. משרד האוצר חזה שבישראל בשלב זה יהיו עשרות אלפי מונשמים, בעוד שלפי המצב הנכון יש 133 מונשמים בלבד. ובכך דורשים להתחיל באופן מיידי בשחרור המשק, על מנת שלא יקרוס באופן סופי.

משרד הכלכלה הוציא תכנית משלו, בו הוא מעריך שכחודש מהיום המשק יחזור לעבודה רגילה בכפוף להנחיות משרד הבריאות. לדעת המשרד תהליך היציאה מהמשבר יחל מיום ראשון הקרוב, בו יחזרו 50% מהעובדים גם במקומות העבודה הלא חיוניים, החינוך המיוחד יחזור באופן מלא, והגנים יחזרו במתכונת מצומצמת. תותר לכלל האזרחים גם רכישה של מוצרים שאינם מזון או רפואה ופתיחת קניונים. גם לתכנית זו מתנגד משרד הבריאות.  

במשרד החינוך מעוניין בפתיחת בתי הספר כבר בשבוע הבא, לפחות של חלקם, אך גם כאן נתקל בהתנגדות מצד משרד הבריאות. הצד השני של המאזניים הוא שר הביטחון שדורש שכבר ביום ראשון תהיה יציאה של כמעט 100% של המשק, מלבד שירותי פנאי ובידור, ועובדים הנמצאים בקבוצות סיכון. כמו כן לדעתו החניוך לגיל הרך עד כיתה ג' יחזרו ללמוד תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן