בנט קורא לפתוח קרוב ל-100% מהמשק כבר ביום ראשון

שר הביטחון יציג בישיבת קבינט את משנתו החדשה בנושא הכלכלי בימי הקורונה. הגישה לפיו היא "מפטיש לפינצטה" הכוללת פתיחה של מערכות החינוך מגנים ועד כיתה ג', ואת העסקים למעט פנאי ובידור

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/20 21:08 כא בניסן התשפ

בנט קורא לפתוח קרוב ל-100% מהמשק כבר ביום ראשון
נפתלי בנט. , צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מחר (ה') תחול ישיבה המקדימה של הקבינט בנושא הקורונה, בה יציג שר הביטחון, נפתלי בנט, את משנתו ליציאה של המשק מחדש. את גישתו הוא מכנה "מפטיש לפינצטה" שהכוונה כי בתחילה דווקא יעשה שחרור מסיבי של קרוב ל-100% מהמשק ומערכות החינוך, והיתר ישובו בצורה קפדנית יותר לאחר שהמצב ישתפר. לפי בנט הוא ידחוף לפתוח כמעט את 100% מהעסקים בישראל: ייצור, מסחר ושירותים, למעט פנאי, בידור וריכוזים גדולים, ולמעט עובדים מעל גיל 65 או עובדים עם מחלות רקע.

על פי התכנית, השחרור יעשה כבר ביום ראשון ויכלול גם את חזרת הלימודים לילדים מגיל גן ועד כיתה ג'. כדי לשמור על בריאות האזרחים לאחר השחרור, יישארו הנחיות חשובות על מנת למנוע הדבקה המונית. יעשו צעדים של חיזוק צעדים של ריחוק חברתי הכולל: חבישת מסיכות, שמירה על 2 מטרים בין בני אדם, חובת מדידת חום בכניסה לעבודה, שמירה על נהלי חיטוי ועוד. מבוגרים מעל גיל 65 ישארו בביתם, ובתי האבות יקבלו שמירה הדוקה.

לדעת בנט המצב הכלכלי החמור בו נמצאת ישראל, הכוללת למעלה ממיליון מובטלים שהם יותר רבע מהמשק, חייב להיפסק. לדעתו הנזק הכלכלי חמור יותר מהסיכוי של נגיף הקורונה להתפרץ בצורה קשה יותר בקרב הציבור. לטענתו אם ימשיכו בישראל לקיים עוד סגרים התוצאה תהיה נזק כלכלי עצום ממנו יהיה קשה להתאושש.