צפו: המשטרה פורצת לבית המשדר תפילה בניגוד להנחיות

צמד מוזיקאים מבני ברק העבירו תפילה לרגל החג מביתם - לאחר שקיבלו לכך אישור מלשכת ראש העיר. אך תפילתם הופסק בשידור חי על ידי המשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/20 12:16 כ בניסן התשפ

צפו: המשטרה פורצת לבית המשדר תפילה בניגוד להנחיות
שוטרים בודקים בבני ברק. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשטרה פרצה לבית באמצע תפילת חג שמשודרת בלייב ביוטיוב של האחים רולי ויואלי דיקמן בבני ברק, ועצרה את התפילה, כך פורסם ב N12 .

צמד המוזיקאים החרדים, האחים רולי ויואלי דיקמן, העבירו כאמור מדירתם שידור חי של תפילת החג, אולם במהלך האירוע פרצו שוטרים למקום ודרשו להפסיק את התפילה. האירוע הועבר ברשת לציבור גדול, במטרה לאפשר את התפילה בהתאם להוראות משרד הבריאות. המבצע המשטרתי, שכלל כניסה של אחד מהשוטרים דרך גג הבניין עם סולם ישירות לתוך סלון הדירה, הועבר אף הוא בשידור החי שזכה למאות צפיות.

למרות אישור שקיבלו השניים לפני האירוע מלשכת ראש העיר אברהם רובינשטיין, דרשו השוטרים להפסיק את התפילה ולכבות את הרמקולים שהשמיעו אותה ברחוב

לפי טענת השוטרים, רמת הרעש גבוהה מהמותר בחוק והתפילה היתה בניגוד אליו.

https://twitter.com/OrRavid/status/1249981879429840897

https://www.youtube.com/watch?v=wXKktMqdKgs

ח"כ אורי מקלב(יהדות התורה) הגיב על פריצת השוטרים לתפילה הציבורית בבית משפחת דיקמן:

"מקומם ומרתיח, להקת צלמים ואנשי תקשורת אורבים שעות רבות בבני ברק בחסות המשטרה לתמונה מעוותת או סרטון מסיט, אך להפריע בתפילה בציבור בימים האלה מותר, המקרים החוזרים ונשנים של התנהלות המשטרה ההתנכלות לציבור והתחושה שהכל מותר כנגד הציבור החרדי מעמיקים את חוסר האימון הניכור ואי היכולות לשיתוף פעולה, השוטרים בפעולתם נותנים לגיטמציה ומעצימים את הסטיגמות כנגד הציבור החרדי, - אנו נדרוש בירור ומיצוי הדין ברמה הפיקודית כנגד השוטרים".

גם ח"כ מיכאל מלכיאלי ( ש"ס) הגיב לפריצת השוטרים: "מצער מאוד לראות מראות שכאלו- פריצה לבית עם כוחות גדולים, כאילו מינימום מדובר בפשיטה על מעבדה ליצור סמים. מדובר בשלושה אנשים שפעלו על פי הוראות משרד הבריאות וכל מטרתם הייתה לעשות תפילה שמחה".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר: "ביקשתי מהמשטרה לבדוק את המקרה והיא תפרסם בקרוב את מסקנותיה. אני רק מבקש שוב מהציבור לזכור שהשוטרים מתמודדים בימים אלה עם עומס אדיר ואלפי אירועים ומבצעים אכיפה למען הבריאות שלנו ומסכנים את בריאותם למען האזרחים. לפני ששופטים אותם לרעה על בסיס סרטון, כדאי תמיד לחכות עד לבירור כל הפרטים. כמובן, ייתכן שישנן גם טעויות או אפילו התנהגות לא ראויה. תמיד אעשה כל שביכולתי כדי שהדבר יטופל. אנו בימים בהם ראוי להרבות באהבת חינם ולספור עד עשר לפני שמדברים סרה על מי שפועלים למען כולנו".

גורם במשטרה אמר, כי השוטרים הגיעו בעקבות תלונה של כמה שכנים על רעש. לדברי הגורם, לאחר שדפקו על הדלת ונותרו ללא מענה - אחד השוטרים נאלץ לפרוץ פנימה דרך הגג. בהמשך, לאחר שהתברר כי הדבר תואם עם העירייה ,עזבו השוטרים את המקום, כך פורסם ב ynet/