סמוטריץ' בישיבת הממשלה: "הסגר הוא ישראבלוף"

סערת רוחות בישיבת הממשלה בה אושר ההנחיות החדשות, וביניהן, סגר ביומיים הקרובים. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ תקף : "הסגר הזה הוא ישראבלוף והציבור מבין את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/20 09:12 כ בניסן התשפ

סמוטריץ' בישיבת הממשלה: "הסגר הוא ישראבלוף"
סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

בדיון לילי אישרה הממשלה אישרה הלילה (ג') תקנות שעת חירום להגבלה נוספת של היציאה למרחב הציבורי בתקופת חג שביעי של פסח וחגיגות המימונה כדי לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

במהלך הדיון, סערו הרוחות כאשר מספר שרים הקשו על מדיניות הממשלה,שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף את ראש הממשלה על הצהרתו על ההנחיות החדשות עוד לפני אישורן בממשלה וכן אמר, "הסגר הזה הוא ישראבלוף והציבור מבין את זה, צועקים 'סגר-סגר' וזה כמו זאב זאב. שום דבר הרי לא באמת השתנה. משחקים בכאילו"

נזכיר כי מהיום בשעה 17:00 ועד יום חמישי בשעה 05:00 בבוקר, לא יוכל אדם לצאת להצטייד מחוץ ליישוב מגוריו במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וכן לשם קבלת שירותים חיוניים, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו. יציאה ממקום מגורים תתאפשר רק למרחב הציבורי לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים.

בנוסף, מצאת חג הפסח ביום רביעי בשעה 19:00 ועד ליום חמישי בשעה 02:00 לא ניתן יהיה להפעיל מקומות למכירת מזון, למעט מרכולים. המאפיות בתחומי הסופרים והמרכולים יהיו סגורות. משלוחי אוכל ימשיכו להיות מותרים. ההגבלות הנ"ל לא יחולו על יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים.

הממשלה גם קבעה כי פעילות התחבורה הציבורית תופסק עד ליום חמישי בשעה 05:00 בבוקר.