נתניהו: נעשה מאמצים להשיג את האחדות עוד הערב

ראש הממשלה התייחס למצב הקורונה בישראל, והודיע כי החל ממחר ועד ליום ראשון יוטל סגר על כלל המדינה. כמו כן התייחס לנושא הפוליטי בו הוא מקווה כי יגיעו להרכבת ממשלת אחדות עוד הערב

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/20 20:19 יט בניסן התשפ

נתניהו: נעשה מאמצים להשיג את האחדות עוד הערב
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתחילת דבריו הביע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את תנחומיו על פטירתו של הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל. והשתתף בצער המשפחה, כי בתקופה זו הלוויה נדרשה להיות מצומצמת. נתניהו שיבח את ההתמודדות של ישראל מול הקורונה, אך לקראת החג ביקש להודיע כי ישראל תכנס לסגר נוסף שיחל מחר (ג') ב-17:00 ועד יום חמישי בשעה 05:00 בבוקר.

נתניהו התייחס גם על שמירת האוכלוסייה המבוגרת בישראל שמקבוצה זו הגיעה אחוז הנפטרים הגבוה ביותר: "אנחנו דואבים על כל אדם שנפטר". ראש הממשלה הודיע כי מינה את פרופסור גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, לאחראי על הטיפול בבתי האבות. "עד סוף השבוע ימסור לי תכנית מסודרת לטיפול בבתי האבות" הודיע ראש הממשלה.

בנושא הפרשיה בה אירח את בנו אבנר בליל הסדר, בניגוד להנחיות שהוא עצמו מסר כי אין לארח בני משפחה, הבהיר נתניהו: "אבנר גר ביחידה דיור בתוך מתחם מעון ראש הממשלה, אך ראיתי את הביקורת הציבור, וראוי היה להחמיר גם בנושא הזה". נתניהו לא התנצל אלא עבר להנחיות החדשות לקראת החג השני. "ממחר ערב החג בשעה 17:00  ועד יום חמישי בשעה 05:00 בבוקר, חובה להישאר בגבולות הערים שלכם".

ראש הממשלה דורש מהציבור להישאר רק עם חוג המשפחה הקרובה במהלך החג כמו בליל הסדר. משם הודיעו כי חנויות המזון יפתחו כבר בשעות הבוקר של יום חמישי, אך מודיע כי המשטרה תמנע התקהלויות בחניות המזון והתרופות. על אף שחרור הסגר ביום חמישי, תהיה אכיפה שתמנע התקהלויות במהלך המימונה. "זה עשרות שנים שאני חוגג את המימונה, גם לי זה יהיה חסר. אך השנה זה ישאר בחוג המשפחה".

על היציאה בהדרגה עליה הבטיח עוד לפני ליל הסדר אמר: "גם אם נחליט על יציאה מדורגת, הצעדים יהיו איטיים. אנו מסתכלים על כל העסקים גם על העצמאים, ואנחנו בונים תכנית אחראית ליציאה מדורגת על מנת לצאת מהמשבר". נתניהו מבהיר כי החיים ישתנו אחרי סיום המגיפה, ועוד אמר כי אין ביטחון שהמגיפה לא תחזור שנית. "כל עוד לא ימצא חיסון לקורונה אנחנו במציאות אחת, לאחר מציאת החיסון נוכל לעבור לעולם של המחר".

כמתבקש דיבר על הקמת ממשלת אחדות: "ואם אפשר עוד הערב". כדבריו. נתניהו נשאר זהיר בדבריו והביע נכונות כי גם עם סיום המנדט של גנץ הערב יעשה מאמצים לקיום ממשלת אחדות גם בימים הבאים: "גם אם הדבר לא יקרה עד חצות, אני אעשה הכל כדי להשיג את האחדות שהמדינה כל כך זקוקה לה בימים אלו".