ריינה אביטבול בת ה-92 תדליק משואה ביום העצמאות בשם המתנדבים הוותיקים

ריינה אביטבול תשיא משואה משותפת עם יסמין מזאוי בערב יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. המשואה המשותפת מוקדשת כהוקרה והערכה למתנדבות ולמתנדבים, מהדור הצעיר והדור הוותיק, בצוותי ההצלה והרפואה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/20 17:53 יט בניסן התשפ

ריינה אביטבול בת ה-92 תדליק משואה ביום העצמאות בשם המתנדבים הוותיקים
צילום: באדיבות המשפחה

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בישרה היום (שני) לריינה אביטבול, כי היא תשיא משואה בטקס הדלקת המשואות לנעילת אירועי יום הזיכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות ה- 72 למדינת ישראל. 

 שרת התרבות והספורט ויו"ר ועדת סמלים וטקסים, חה"כ  מירי רגב: "אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור בריינה אביטבול להשיא משואה  משותפת עם יסמין מזאוי כאות הוקרה והצדעה למתנדבות ולמתנדבים מהדור הצעיר והדור הוותיק בכוחות ההצלה והרפואה. ריינה, בת ה-92  מתנדבת מכל הלב והנשמה למעלה משמונה עשרה שנים במחלקות השונות  בבית החולים 'שערי צדק' שבירושלים. ריינה החלה את התנדבותה בבית החולים, עת סעדה את בעלה מתוך אמונה, שעשיית הטוב למען האחרים עושה טוב לנשמה. מידי שבוע ועד פורים האחרון, בו ציוו עליה לעצור, לעת עתה, את ההתנדבות בשל מגפת הקורונה, הקפידה ריינה להגיע במאור פנים לבית החולים ולתת מנשמתה הענקית לאחרים. ריינה מסמלת את רוחם ההתנדבותית של האזרחיות והאזרחים הוותיקים שלנו, שעלו לישראל, בנו וניבנו בה. 

סיפור חייה ופועלה של ריינה, שהכתה שורשים במולדתנו,  מבטאים את עוצמת האהבה לארצנו ולאנשיה ואת מעמקי הנתינה,  המאחדים אותנו בערכי הלכידות החברתית והערבות ההדדית, שאינם אלא שערי הצדק והחסד של כולנו. " 

טקס הדלקת המשואות הממלכתי, ייערך השנה בסימן חיבורים בחברה הישראלית. הטקס, שייערך במתכונת מיוחדת, ללא קהל, יעלה על נס את הלכידות החברתית, יבטא את קרבת הרוח, את איחוד הלבבות ואת הערבות ההדדית בכל חלקי עמנו, וזאת, כמיטב המסורת ולתפארת מדינת ישראל.