יוזמת המיזם 'זיכרון בסלון' ומתנדבת במד"א ישיאו משואה ביום העצמאות

שרת התרבות מירי רגב הודיעה ליסמין מזאוי, מתנדבת במד"א מנצרת ולאשת החינוך והיזמית החברתית, עדי אלטשולר כי הן ידליקו משואות בחגיגות יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/20 14:47 יט בניסן התשפ

יוזמת המיזם 'זיכרון בסלון' ומתנדבת במד"א ישיאו משואה ביום העצמאות
יסמין מזאוי, צילום: דוברות מגן דוד אדום

שרת התרבות והספורט, חה"כמירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בישרה היום (ב') ליסמין מזאוי, מתנדבת במד"א מנצרת ולאשת החינוך והיזמית החברתית, עדי אלטשולר כי הן ישיאו משואה בטקס הדלקת המשואות לנעילת אירועי יום הזכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל.

עדי אלטשולר

עדי אלטשולרצילום: תומר פיינבורג

השרה מירי רגב בירכה את יסמין על הכבוד: "יסמין, מתנדבת מצטיינת, נציגת הדור הצעיר של המתנדבים במד"א שבנצרת, החלה את דרכה לפני מספר שנים כמגישת עזרה ראשונה וכיום מוכשרת כפרמדיקית מהשורה הראשונה. יסמין מייצגת את רוח הנתינה של אלפי המתנדבות והמתנדבים  מכל חלקי העם  בארגון מד"א.יסמין מביאה לידי ביטוי את מסירותו, מקצועיותו ואנושיותו של ארגון "מגן דוד אדום", העומד בחזית המאבק למען בריאות העם  בישראל מידי יום וכעת, ביתר שאת, בעת המלחמה בנגיף קורונה. ארגון מד"א,  ארגון ההצלה הגדול והוותיק בישראל, חוגג 90 שנה להקמתו וזה אך טבעי להצדיע לעובדותיו, לעובדיו ולמתנדביו  מכל  חלקי האוכלוסיה כל יום מימי השנה, כל שכן בימים אלה של התמודדות אמיצה עם התפשטות נגיף הקורונה.

יסמין פועלת להגביר את ההיכרות עם זיכרון השואה בקרב סביבתה כדי לטפח רגשות של ערבות הדדית בקרב  נוצרים, מוסלמים ויהודים בישראל. בעשייתה המבורכת כמתנדבת מצטיינת במד"א וכמי שמבקשת להנחיל את מורשת השואה בקרב נוצרים ומוסלמים בסביבתה,  יסמין מחזקת את גשר האיחוד הרב תרבותי בין הקהילות השונות ובין אדם לאדם בישראל."

ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי הגיב לבחירה: "כל הרשות לשירות לאומי אזרחי ואיתה גם אלפי המתנדבים והמתנדבות מברכים את יסמין מזאוי, בת שירות מצטיינת, שזוכה כעת לכבוד לאומי, ותדליק משואה בערב יום העצמאות. תודתנו נתונה גם לוועדה, למרכז ההסברה, למשרד התרבות והעומדת בראשה, השרה מירי רגב, אשר בחרו ביסמין, ורואים בה בצדק רב אות ומופת אשר ראויה להדליק משואה בטקס חגיגי וחשוב זה לכל המדינה ואזרחיה."

השרה רגב בירכה גם עדי על בחירתה: "עדי, אשת חינוך, חברה ועשיה, יזמית חברתית נמרצת, מייסדת תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים ומיזם "זיכרון בסלון" בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, רואה במחבר ובמאחד בין חלקיה המגוונים של החברה בישראל ביטוי ממשי לערכי הערבות ההדדית בחברה הישראלית. בתנועת 'כנפיים של קרמבו",  מעוררת ההשראה בארץ ובעולם,  חברים ופועלים יחד, מתוך כבוד  הדדי, ילדים ובני נוער, עם ובלי צרכים מיוחדים, המגיעים מרקע מגוון ומכל חלקי האוכלוסיה בישראל. 

בנוסף, יזמה עדי את מיזם "זיכרון בסלון", מיזם המחזק את הקשר האמיץ של שרשרת הדורות בישראל תוך הנגשתם למרחב הביתי  של הזיכרונות האנושיים והפרטיים של שורדות ושורדי השואה והגבורה.

טקס הדלקת המשואות הממלכתי, יערך השנה בסימן חיבורים בחברה הישראלית. הטקס, שייערך במתכונת מיוחדת, ללא קהל, יעלה על נס את הלכידות החברתית, יבטא את קרבת הרוח, את איחוד הלבבות ואת הערבות ההדדית בכל חלקי עמנו, וזאת, כמיטב המסורת ולתפארת מדינת ישראל.