סגנית ראש העיר ירושלים: "ההחלטה להטיל סגר על השכונות החרדיות היא דעה קדומה"

חגית משה תוקפת את ההחלטה שיוטל סגר על שוכנות בירושלים, שמרביתן הן שכונות חרדיות. "במקום להוציא את החולים מתוך השכונה, סוגרים במתחם אחד את החולים עם הבריאים. השכונות יהפכו למדגרת הנגיף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/20 18:17 יח בניסן התשפ

סגנית ראש העיר ירושלים: "ההחלטה להטיל סגר על השכונות החרדיות היא דעה קדומה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל" קבעה הלילה (מוצ"ש) בישיבה טלפונית את הרבעים המפורטים להלן בעיר ירושלים כאזור מוגבל. הרבעים שהוגדרו כ'אזורים מוגבלים, הם למעשה רוב השכונות החרדיות בירושלים, בהן נרשמה התפרצות משמעותית של נגיף הקורונה, וסכנת ההדבקה בהן גבוהה במיוחד, בשל הצפיפות הרבה.

אלא שסגנית ראש העיר חגית משה אומרת כי ההחלטה להטיל סגר על השכונות החרדיות בירושלים , תביא לתוצאה הפוכה ממה שמצפים. השכונות יהפכו למדגרת הנגיף. "במקום להוציא את החולים מתוך השכונה, סוגרים במתחם אחד את החולים עם הבריאים . הסגר הזה מסכן את תושבי השכונות החרדיות בירושלים", אמרה משה.  

עוד הוסיפה: "במקום להפוך את שכונות ירושלים למדגרת הנגיף, צריך לאכוף את הצו שמאפשר למדינה לחייב כל חולה וחולה מאומת לעבור לאשפוז מחוץ לביתו. כך למשל בשכונת רמות בירושלים המונה 60,000 תושבים , זוהו 80 נשאים חיוביים של הנגיף. האם זה הגיוני לשים שכונה שלמה בסגר במקום לחלץ ממנה החוצה מכח הצו את 80 החולים ולקטוע בכך את שרשרת ההדבקה?"   

חגית משה

חגית משה. "ההחלטה להטיל סגר על השכונות החרדיות בירושלים היא 100 אחוז דעה קדומה ו 0 אחוזים החלטה מקצועית"צילום: יח"צ

לטענת משה, הדרגים המקצועיים נפלו שבי לתפיסת הסטיגמות והדעות הקדומות המכתימות את אזרחי ירושלים החרדים. "החרדים כמו שאר תושבי ירושלים מקפידים על ההוראות וחריגים ניתן למצוא בכל השכונות ובכל הדרגים מאזרחים פשוטים מן השורה ועד לאזרחים רמי מעלה. אני קוראת לממשלה להתעשת ולקבל  החלטה המוציאה את החולים מהשכונות ולא להפוך את השכונות למדגרת הנגיף".