משרד הביטחון: מיליוני מסכות יובאו לישראל מסין

במשרד הביטחון הודיעו על רכבת אווירית שתביא לישראל ציוד רפואי הכולל 13 מיליון מסכות. כמו כן בנט אישר את הנוהל החודש לשבים לישראל מחוץ לארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/20 18:55 יח בניסן התשפ

משרד הביטחון: מיליוני מסכות יובאו לישראל מסין
נפתלי בנט. , צילום: תומר נויברג, פלאש 90

החל מהבוקר (א') החלה ההנחיה, לצאת מהבית רק במסכות, להכנס לתוקפה. אלא שבישראל יש מחסור חמור של מסכות ובמיוחד לאלו הזקוקים להם במערכות הבריאות. בשל כך הודיעו היום במשרד הביטחון על רכבת אווירית שתספק כ-12 מיליון מסכות כירורגיות, 1.3 מיליון מסכות מסוג N95 וכ-1.2 מיליון סרבלים וחלוקים ממפעלי "שיאון מדיקל" שבסין והם יועברו בימים הקרובים לישראל. 

זאת במקביל לייצור עשרות מיליוני מסכות ממפעלי החברה שנמצאים בעיר שדרות. בנוסף החברה תעביר ציור רפואי נוסף ממפעליה שבמקסיקו, וכבר הודיעו על  תשעה מטוסי אל על שנחתו כבר בישראל עם ציוד רפואי שהגיע מסין. סך כל הציוד הרפואי מוערך במשקל של כ-60 טונות שיגיע ישרות אל הצוותים הרפואיים ברחבי הארץ.

מוקדם יותר היום שר הביטחון, נפתלי בנט אישר את הנוהל חדש שיטפל בישראלים ששבו מחוץ לארץ בימים האחרונים. עיקר השינוי הוא כי כל אזרח שינחת בישראל יידרש להיכנס לבידוד מיידי של 14 ימים במלונית במהלכם ייבדקו האם הם נושאים את נגיף הקורונה. בנט: "זה הנוהל החדש שאישרתי כעת לחוזרים מחו״ל בימים הקרובים. הוא בתוקף מרגע זה".

על פי הנוהל החדש מרגע הנחיתה יעברו הנוחתים רישום פרטים מלא, ויעברו למלונית לבידוד של 14 ימים. עם כניסתם למלונית יעברו בדיקות להימצאות הנגיף. במידה וימצאו תסמינים יעברו לבית חולים, במידה ולא ימצאו תסמינים ישארו בבידוד עד תום התקופה. במהלך השהיה אם יתגלו בהמשך תסמינים יעוברו למלונית החלמה במקום אחר ואם לא ישוחררו לביתם.