בוריס ג'ונסון שוחרר מבית החולים

לאחר שבוע בו שהה בבית החולים, עקב הידבקותו בנגיף הקורונה, ראש ממשלת בריטניה השתחרר היום. הבדיקות האחרונות הראו כי הן שליליות, אך לא ישוב באופן מיידי לתפקידו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/20 15:47 יח בניסן התשפ

בוריס ג'ונסון שוחרר מבית החולים
בוריס ג'ונסון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, לאחר מאבק של שבועיים מאז נודע שנדבק בקורונה, החלים ושוחרר לביתו. ג׳ונסון ששהה בית החולים ״ת׳ומאס״ בלונדון במשך שבוע במהלכן אף הוכנס לטיפול נמרץ, נמצא הבוקר עם תוצאות שליליות להימצאות הנגיף בדמו. בעקבות כך הוחלט לשחררו לביתו, למספר ימים של התאוששות. ג'ונסון לא יחזור באופן מיידי לתפקידו כראש הממשלה, אלא לאחר שיתאושש בביתו לכמה זמן שיידרש.

ג'ונסון הודה לצוות הרפואי: "שירות הבריאות הלאומי הציל את חיי, אין ספק. זה יכל להיגמר אחרת. קשה להסביר כמה אני חייב להם על כך". כמו כן הודה לתושבים שנענים להנחיות.

כזכור, לפני שבוע מסרו מלשכתו כי  מצבו החמיר, לאחר שבוע וחצי בהם היה באשפוז ביתי,ובעצת הצוות הרפואי הוא הועבר לטיפול נמרץ. בתחילה עוד היה באשפוז, אך מצבו הוסיף להידרדר במהירות לאחר שנוספו תסמינים נוספים של המחלה והוא הועבר לבית החולים, שם היה בטיפול נמרץ במשך שלושה ימים.

מי שמילא את מקומו בתפקיד ראש הממשלה הוא שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, שימשיך בתפקידו עד אשר ג'ונסון יאשר כי הוא כשיר לחזור לתפקיד. מי שעוד נמצא כחולה בנגיף הוא יורש העצר הבריטי הנסיך צ'ארלס שהודיע כי הוא נדבק במחלה. אנגליה היא אחת המדינות עם מצב ההדבקות החמור בעולם, שהגיע עד להנהגה עצמה.