חני ליפשיץ, שליחת חב"ד בנפאל, תדליק משואה ביום העצמאות

שליחת חב"ד בקטמנדו תשיא משואה בטקס שייערך בהר הרצל, ללא קהל. השרה מירי רגב: "חני מביאה לידי ביטוי באורח מעורר הערצה את חזונו של הרבי מלובביץ' זצ"ל ואת ידם המושטת של בתי חב"ד ברחבי העולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/20 14:39 יח בניסן התשפ

חני ליפשיץ, שליחת חב"ד בנפאל, תדליק משואה ביום העצמאות
חני ליפשיץ, צילום: ללא

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בישרה היום (א') לחני ליפשיץ, כי היא תשיא  משואה בטקס הדלקת המשואות לנעילת אירועי יום הזיכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות ה- 72 למדינת ישראל. 

השרה מירי רגב: "אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור בחני ליפשיץ להשיא משואה  ביום העצמאות ה- 72 של מדינת ישראל. חני ליפשיץ, שליחת חב"ד בקטמנדו שבנפאל מסמלת את הערבות ההדדית, את הכנסת האורחים החמה ואת אהבת ישראל, המאפיינות את מלאכת הקודש של בתי חב"ד בעולם. חני הקימה יחד עם בעלה את בית חב"ד בקטמנדו לפני עשרים שנה ומאז הוא מהווה בית חם לעשרות אלפי ישראלים ויהודים מכל כנפי תבל לצד היותו מגדלור של חסד, מקום מפגש לשלל גווניה של החברה הישראלית ונווה מדבר של רווח והצלה לכל נזקק. 

חני מביאה לידי ביטוי באורח מעורר הערצה את חזונו של הרבי מלובביץ' זצ"ל ואת ידם המושטת של בתי חב"ד ברחבי העולם בכל שעה לסייע בשגרה ובחירום. גמילות החסדים ואהבת הזולת, האופייניים לחני, לבעלה, לשליחות ולשליחי חב"ד ברחבי העולם, מהווים את הדבק האנושי החם, המלכד את עמך ישראל, מכל הקצוות והקהילות, סביב מדורות השבט בבתי חב"ד בעולם כולו. פעילותם של בתי חב"ד בעולם, המשמשים 'חוף מבטחים' לכל יהודי בעולם בימים שבשגרה וכל שכן בימים אלה של התמודדות עם מגפת הקורונה ראויה לכל שבח."

טקס הדלקת המשואות הממלכתי, ייערך השנה בסימן חיבורים בחברה הישראלית. הטקס, שייערך במתכונת מיוחדת, ללא קהל, יעלה על נס את הלכידות החברתית, יבטא את קרבת הרוח, את איחוד הלבבות ואת הערבות ההדדית בכל חלקי עמנו, וזאת, כמיטב המסורת ולתפארת מדינת ישראל.