רופאים מישראל הכשירו רופאים ואחיות מעזה להתמודדות עם הקורונה

כעשרים רופאים, אחיות ואנשי צוות רפואי מעזה עברו הכשרות בנות כמה שעות במעבר ארז בידי מומחים מהמרכז הרפואי שיבא. קבוצה נוספת יצאה מעזה להכשרות בבית החולים ברזילי. את המפגשים וההכשרות יזמה וארגנה יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/20 22:55 יז בניסן התשפ

רופאים מישראל הכשירו רופאים ואחיות מעזה להתמודדות עם הקורונה
רצועת עזה, השבוע, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

רופאים מישראל הכשירו בשבועות האחרונים עשרות רופאים, אחיות ואנשי צוות רפואי מרצועת עזה בהתמודדות עם נגיף הקורונה, כך פורסם בכלי התקשורת הערביים. בשל המחסור במשאבים הנחוצים לבדיקה נוספת של המבודדים בטרם יציאתם מבידוד, אחת העצות שניתנה לצוותים הרפואיים הפלסטינים ואומצה לאחר מכן על ידי ממשל חמאס ברצועה היא להאריך את משך תקופת הבידוד בעזה משבועיים לשלושה שבועות, כמרווח ביטחון. ממשל חמאס הודיע על ההחלטה להאריך את תקופת הבידוד משבועיים לשלושה בדיוק לפני שבועיים. 

כעשרים רופאים, אחיות ואנשי צוות רפואי מעזה עברו הכשרות בנות כמה שעות כל אחת במעבר ארז בצפון הרצועה בידי מומחים מהמרכז הרפואי שיבא-תל השומר ברמת גן ואילו קבוצת רופאים נוספת יצאה מעזה להכשרות בבית החולים ברזילי באשקלון. את המפגשים וההכשרות יזמה וארגנה יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

כמו כן, התקיימו שיחות ועידה בין רופאים משני הצדדים. בין השאר עסקו ההכשרות בהקמת מתקני בידוד, מיגון רפואי, החלטות רפואיות שונות שיש לקבל למול התפרצות של הנגיף, טיפול בזיהומים ובבריאות הציבור. 

העומד בראש מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה, תופיק אבו-נעים, אומר הערב כי הצעדים בהם נקט הארגון במטרה להכיל את התפשטות הנגיף ברצועה הוכחו כיעילים ונשאו פרי. 

לפי שעה נמצאים במרכזי הבידוד שהקים חמאס ברצועה 900 בני אדם. 500 חדרים מתוך ה-1000 שמכילים מרכזי הבידוד שהוקמו בשבועות האחרונים בשני מתקנים בצפון ובדרום הרצועה יהיו מוכנים כבר מחר לקלוט את אזרחי הרצועה השבים לשטחה. בפעימה הראשונה ישובו לעזה 250 קשישים וחולים אזרחי הרצועה הנמצאים כעת במצרים ובהמשך תותר כל יום כניסה של 250 בני אדם ממעבר רפיח לשטח הרצועה. לדבריו, הנושא נמצא כעת בתיאום עם הצד המצרי והכנסת האזרחים תחל עוד השבוע. 

משרד הפנים ברצועה החל לייצר מסכות במפעליו ובכמה מפעלים נוספים וכי המסכות יחולקו לאזרחי הרצועה בימים הקרובים.