הליכוד: נתניהו פנה הערב לגנץ מתוך רצון להקים ממשלה

נתניהו פנה הערב ללשכת גנץ כדי לקיים ביניהם ובין צוותי המשא ומתן, עוד הערב, פגישה במעון ראש הממשלה "מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי". ומנגד, גנץ פנה הערב לנשיא וביקש את הארכת המנדט

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/20 21:04 יז בניסן התשפ

הליכוד: נתניהו פנה הערב לגנץ מתוך רצון להקים ממשלה
צילום: Miriam Alster/FLASH90

בלילה שבין שני לשלישי יפקע המנדט של ח"כ בני גנץ והוא יודע שהוא חייב להזדרז עם הקמת ממשלת האחדות. לפני ליל הסדר ובמהלך סוף השבוע לא הושגה התקדמות של ממש במלאכת ההרכבה, ובליכוד פירסמו הערב (ש) הודעה כי פניהם לממשלת אחדות, מתוך רצון טוב. וכך לשון ההודעה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב ללשכת ח״כ בני גנץ כדי לקיים עוד הערב פגישה במעון רה״מ בינהם ובין צוותי המו״מ, מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי". בתוך הליכוד, השרים ישראל כץ ויובל שטייניץ קראו הערב לנשיא רבלין להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו אם גנץ לא יצלח את המשימה. 

תגובת כחול לבן לפניית הליכוד: "נמשיך במאמצים להקים ממשלת חירום ואחדות שתטפל במשבר הקורונה על השלכותיו הרפואיות, הכלכליות והחברתיות, תשמור על שלטון החוק ותמנע בחירות רביעיות. את המגעים ננהל בערוצים הרשמיים של צוותי המשא ומתן ולא בתקשורת".

לאחר שיצאה ההודעה של מפלגת הליכוד, ח"כ בני גנץ, פנה הערב (ש) לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, וביקש את הארכת המנדט להרכבת הממשלה ב-14 ימים. גנץ כתב לנשיא: "המשבר הפוליטי, הרפואי והחברתי, הביאו אותי לכלל החלטה שגם במחיר פוליטי ואישי כבד אני אעשה כל שאוכל בכדי להקים ממשלה יחד עם מפלגת הליכוד. החלטתי כי לעת הזו יהיה נכון לדחות הישגים ושאיפות חשובים על מנת לעשות את הנדרש. המהלך חייב אותי לעשות צעדים פוליטיים קשים בעלי משמעות לאומית".


בנוגע למגעים שהתקיימו עד כה, כתב גנץ: "קיימנו מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. למעשה, אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי".
גנץ פנה לריבלין וביקש ממנו לקבל הארכה של שבועיים על מנת להקים ממשלה, והעריך: "נוכל לעמוד באתגר שהציב לנו המצב, וגם הציב לנו נשיא המדינה במתווה שהוצג על ידו, בכדי להקים ממשלת פיוס לאומית שתפעל למען כלל אזרחי המדינה, תשמור על מוסדותיה, תתמודד עם אתגר הקורונה ותתחיל את תהליך השיקום הכלכלי הנגזר מכל אלה".