יום העצמאות ה-72: הרבנית לורי פלטניק ואלוף-משנה הישאם איברהים ישיאו משואה

הרבנית לורי פלטניק תשיא את משואת התפוצות. פלטניק היא אשת חינוך, ציונית ומייסדת ארגון "מומנטום", פועלת לחיזוקה של הזהות היהודית. אלוף-משנה הישאם איברהים נבחר להשיא את משואת צה״ל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/20 21:01 יז בניסן התשפ

יום העצמאות ה-72: הרבנית לורי פלטניק ואלוף-משנה הישאם איברהים ישיאו משואה
צילום: ללא

לתפארת מדינת ישראל. שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הודיעה כבר ביום שישי לרבנית לורי פלטניק, כי היא תשיא משואה בטקס הדלקת המשואות לנעילת אירועי יום הזיכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. 

השרה רגב: "אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור ברבנית  לורי פלטניק להשיא את משואת התפוצות ביום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל. הרבנית לורי פלטניק, אשת חינוך, ציונית בלב ובנשמה ומייסדת ארגון "מומנטום", פועלת ללא ליאות לחיזוקה של הזהות היהודית והקשר לישראל באמצעות רתימת אמהות צעירות בקהילה. תכנית הדגל של הארגון היא מסע בן שמונה ימים בישראל ואחריו תכנית המשך בקהילות. בתכנית השתתפו למעלה מעשרים אלף אמהות מהתפוצות, שסיירו בישראל, הכירו אמהות ישראליות מכל חלקי החברה בארץ ויצרו איתן קשר בלתי אמצעי. הרבנית לורי מובילה בפועלה גרסה ייחודית ומרגשת  של 'מלכת המדבר', בנוסח ציוני ואוהב ישראל, שלגביו לעד לא פוסק המומנטום.

הרבנית לורי בורכה ביכולת נתינה אינסופית, בחיבור איתן לעם  ישראל, על כל נדבכיו,  המתורגמים, הלכה למעשה, למפעל עשיה אדיר, שבראשו עומדת אישה מופלאה אחת,  המחברת אליה נשים מהתפוצות ומישראל. לורי, המתגוררת לסירוגין בירושלים ובוושינגטון, מסמלת את הקשר הנצחי והמנצח ואת הערבות ההדדית בינינו לאחיותינו ולאחינו בתפוצות.

צילום: ללא

משואת צה"ל: הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי העביר את המלצתו על אלוף-משנה הישאם איברהים להשיא את משואת צה״ל ביום העצמאות הקרוב. 

מדברי כוכבי: "אלוף משנה הישאם, מפקד בית הספר לשריון, בן העדה הדרוזית, מהווה בסיפורו האישי ובפועלו הפיקודי לאורך השנים, סמל לחיבור בין קבוצות ומגזרים שונים המשרתים בצה"ל.
הישאם, קצין מצטיין, מהווה דוגמה להיותו של צהל צבא העם המאפשר הזדמנות שווה לכל המשרתים בו. הישאם חותר כל שנותיו בצה"ל לפעול בהתנדבות מעבר למסגרת תפקידו. הוא ממקד את רוח ההתנדבות באוכלוסיות חלשות ובחיבור לחברה הישראלית ולצה"ל.
אני גאה על הבחירה בהישאם להדליק את משואת צה"ל ביום העצמאות ה-72".

אלוף-משנה איברהים בן העדה הדרוזית פועל שנים רבות לחיזוק הקשר בין צה"ל, צבא העם, לכל חלקי העם. הוא פועל לעודד גיוס והשתלבות כל בני המגזרים, פועל לחיזוק פרויקט 'בית גיל', במסגרתו מתנדבים חיילי החטיבה בראשותו לסייע לילדים עם צרכים מיוחדים, הוא מתנדב שנים ארוכות במסגרות לאוכלוסיות מיוחדות. עשייתו החברתית המגוונת מביאה לידי ביטוי את אישיותו יוצאת הדופן כקצין, כישראלי וכאדם. רוחו ההתנדבותית והערבות ההדדית, הנישאות על כתפיו בגאון,  מחזקות את השריון הרוחני של העם בישראל.

השרה רגב בירכה גם היא על הבחירה בקצין: "אני שמחה על ההחלטה לבחור באל״ם הישאם איברהים להשיא את משואת צה"ל ביום העצמאות ה- 72 של מדינת ישראל. 
אל"ם איברהים, מפקד חטיבה 460 בביה"ס לשריון, מביא לידי ביטוי באורח מופתי את הכוחות המחברים והמאחדים את הקהילות השונות בישראל לכדי רקמה אנושית ישראלית אחת.
אל"ם איברהים מסמל באישיותו את הברית והקשר העמוק בין בני העדה הדרוזית למדינת ישראל ואזרחיה. בעשייתו הוא תורם רבות לחוסנה של החברה הישראלית לביטחונה ולקשר בין כל מרכיביה". 

טקס הדלקת המשואות הממלכתי, יערך השנה בסימן חיבורים בחברה הישראלית. הטקס, שייערך השנה במתכונת מיוחדת, ללא קהל משתתפים בעקבות נגיף הקורונה, יעלה על נס את הלכידות החברתית, יבטא את קרבת הרוח, את איחוד הלבבות ואת הערבות ההדדית בכל חלקי עמנו, וזאת, כמיטב המסורת ולתפארת מדינת ישראל!