סיכום חדשות השבת: עלה ל-101 מספר המתים מהקורונה

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים עלה וכעת יש 10,743 חולים בקורונה. בצה"ל יש 117 חולים. הערב יחליטו שרי הממשלה האם יוטל סגר על העיר ירושלים. המשבר הפוליטי: גנץ ביקש מנשיא המדינה את הארכת המנדט להרכבת הממשלה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/20 20:25 יז בניסן התשפ

סיכום חדשות השבת: עלה ל-101 מספר המתים מהקורונה
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות. במהלך השבת נפטרו שמונהבני אדם נוספים מהנגיף והמספר עומד על 101 קורבנות. מספר החיוביים לנגיף עומד על 10,743, מתוכם 175 במצב קשה ועוד 129 מונשמים. 1,341 מהחולים שוחררו לביתם לאחר שהחלימו מהנגיף. 

חולה בן 79 עם מחלות רקע מורכבות שהיה מונשם ומורדם, נפטר אמש בבית החולים הדסה עין כרם.
חולה נוספת בעין כרם, בת 53, שהייתה מונשמת ומורדמת למעלה משבוע ומחלתה הייתה קשה והתדרדרה במהירות, נפטרה היום. בתוך כך, השתפר מאוד מצבם של שני חולים מונשמים אשר טופלו במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי והם הועברו לטיפול במחלקות הקורונה הרגילות.

מה המצב בצה"ל? עד כה נרשמו בצה"ל 154 מקרי הידבקות של משרתים בחובה ובקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 37 החלימו או השתחררו משירות. בסך הכול ישנם כיום 117 חולים בצה"ל. בנוסף, 2,876 מצויים בבידוד – בחובה, בקבע ועובדי צה"ל.

למרות שראש הממשלה דיבר על עלייה במספר הבדיקות, משרד הבריאות פרסם כי בשבוע האחרון מספר הבדיקות ירד בכ-4000. ב-3 באפריל בוצעו 9,903 בדיקות ואתמול, ה-10 באפריל בוצעו 5,980 בדיקות בסך הכול. בשלושת הימים האחרונים בוצעו פחות מ-6,000 בדיקות ביום.

הערב (ש) צפויים שרי הממשלה להצביע האם להטיל סגר בשכונות בירושלים, ולחלק אותה לשבעה מרחבים שכונתיים. ההחלטה אמורה הייתה לקבל את אישור הממשלה עוד לפני כניסת השבת אך נדחתה בעיקר בשל התנגדות של שר הפנים, אריה דרעי, וראש העיר ירושלים, משה ליאון. משרד הבריאות אמור  לגבש הצעה מוסכמת ולהביאה לאישור השרים.

מעיריית ירושלים נמסר: "ראש העיר, משה ליאון, סבור עקרונית כי דין כל השכונות במדינה זהה. החלטה על סגר שכונה צריכה להיות על פי קריטריונים קבועים ורלוונטים, על פי נתוני עומק בכל שכונה. הקריטריונים הוסכמו עם ראש העיר ירושלים ביום שישי. לפני כניסת השבת, הועברה מפת השכונות על פי הקריטריונים שנקבעו. ראוי שהטיפול יהיה בבעיה ולא בסימפטום, קרי, לפנות את הנדבקים לבידוד במלונות היעודיים שנקבעו לכך, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולהסיר את השכונות מהסגר. ראש העיר דורש מהממשלה לסייע במימוש הפינוי בכל דרך."

על הפלונטר הפוליטי שהתחדש הערב.