הממשלה אישרה: תשלום קנסות למדינה יידחה עד ה-30 באפריל,תוספות הפיגורים יבוטלו

בשורה לחייבים: תקנות החירום יחולו על כל קנס שמועד תשלומו חל בתקופה שבין 10 במרץ ועד ל-30 באפריל. התקנות לא חלות על קנסות שניתנו בגין הפרת תקנות חירום

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/20 16:14 טז בניסן התשפ

הממשלה אישרה: תשלום קנסות למדינה יידחה עד ה-30 באפריל,תוספות הפיגורים יבוטלו
צילום: shutterstock

היום (ו') אישרה הממשלה את הצעתו של שר המשפטים אמיר אוחנה בתקנות שעת חירום לפיהן תשלום הקנסות למדינה יידחה עקב משבר הקורונה. 

מטרת התקנות היא להקל על חלק גדול ממשקי הבית והעסקים בארץ המתקשים בפירעון חובותיהם, כתוצאה מהצעדים הנדרשים שננקטו כחלק מהמאבק בהתפשטותו של הנגיף.

תקנות החירום יחולו על כל קנס שמועד תשלומו חל בתקופה שבין 10 במרץ ועד ל-30 באפריל. 

זאת ועוד, במסגרת התקנות הוחלט על ביטול תוספת פיגור במקרה שבו המועד לתשלום הקנס חל בתקופה שבין ה-10 במרץ למועד תחילתן של תקנות אלו.

מי ששילם תוספת פיגור בגין קנס בתקופה שמיום 10 במרץ עד ליום פרסומן של התקנות, יהיה רשאי לפנות בבקשה להחזר תוספות הפיגור; תוספות הפיגור תוחזר לו בתוך תקופה שתיקבע בחוק.

יודגש כי כל הקנסות שהוטלו בגין הפרות הנוגעות למצב החירום המיוחד בשל נגיף הקורונה הוחרגו מתקנות אלו – כך שמועד תשלומן לא יידחה – וזאת כדי להבטיח את יישום ההוראות שהוטלו לצורך שמירה על בריאות הציבור. 

שר המשפטים אמיר אוחנה: "אנו פועלים בכל דרך על מנת לסייע לאזרחי ישראל אשר נקלעו לחוסר ודאות כלכלית בתקופת המשבר. החובות למדינה יחכו - כעת זה הזמן של המדינה לסייע לאזרחיה. כל מהלך שיכול לתת מענה נשקל במלוא הרצינות מתוך הבנה כי אין "מהלך קטן מדי" וכל פעולה יכולה לתת עוד מרווח לתמרון. אני מודה למחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט כלכלי) במשרד המשפטים שגיבשה את ההסדר המשפטי, לגורמי המקצוע ברשות האכיפה והגביה ובמשרד האוצר שליוו את התהליך"