בנו של ראש העיר רהט חשוד בירי לעבר שוטרים

אנס אבו סהייבן, ועוד 12 אנשים נוספים חשודים בירי לעבר צוות משטרה, שעבר בעיר אמש. מעצרם הוארך בחמישה ימים בבית משפט השלום בבאר שבע. מ"מ המפכ"ל: "צריכים להיות מאחורי סורג ובריח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/20 12:39 טז בניסן התשפ

בנו של ראש העיר רהט חשוד בירי לעבר שוטרים
רכב הסיור שנורה, צילום: משטרת ישראל

אמש (ה') נורו שתי ניידות סיור של משטרת ישראל, במהלך סיור בעיר רהט. בעקבות הירי שתי ניידות ניזוקו ושני שוטרים נזקקו לטיפול רפואי מקומי עקב חבלות. לאחר האירוע נכנסו כוחות משטרה שעצרו 13 חשודים במקרה, ביניהם אנס אבו סהייבן, בנו של ראש עיריית רהט פאיז אבו סהייבן. בנוסף עוכבו 22 בני אדם בחשד לתקיפה והפרעה לשוטרים.

היום הוחלט בבית משפט השלום בבאר שבע כי אנס אבו סהייבן ועוד חמישה נוספים, יכנסו למעצר של חמישה ימים. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את האירוע ופועלת למיצוי חקירתו תוך הרחקת המעורבים החשודים מהמרחב הציבורי. הנוכחות המוגברת בעיר תמשך ככל שתדרש", נמסר מהמשטרה.

גם ממלא מקום מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע לפני זמן קצר לעיר רהט, והתייחס לאירוע האלים בעיר אמש: ״אירוע הירי שהתרחש אמש בעיר רהט הוא אירוע חמור. מי שיורה לעבר אזרחים או שוטרים צריך להיות מאחורי סורג ובריח ואנחנו נעשה הכל כדי למצות את הדין עם המעורבים. אנחנו נפעל ככל שידרש וכמה זמן שידרש, בכדי למצות את הדין עם אותם עבריינים אלימים פורעי חוק. חיי אדם הם ערך עליון עבורנו, ולכן ידע כל מי שינסה לפגוע ולבצע ירי לעבר אזרחים או שוטרים, כי נפעל מולו בנחישות ולא נרפה עד שנעצור אותו ונעמידו לדין. המשטרה תמשיך לפעול לשמירה על ביטחונם ושלומם של אזרחי ישראל בעיר רהט, בישובי החברה הערבית ובכל מקום אחר בישראל״.