הסקרים בארה"ב מנבאים תוצאות הפוכות

לאחר שברני סנדרס פרש מהמרוץ לנשיאות, ג'ו ביידן יהיה ככל הנראה המועמד הדמוקרטי לבחירות לנשיאות. בCNN סבורים כי ביידן ינצח אף את טראמפ בבחירות, בפוקס ניוז התמונה הפוכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/20 09:04 טז בניסן התשפ

הסקרים בארה"ב מנבאים תוצאות הפוכות
ביידן. יביס את טראמפ?, צילום: גילי יערי / פלאש 90

המרוץ למועמד לנשיאות במפלגה הדמוקרטית קרוב לסיום, לאחר שהקרב הצמוד ביותר על ראשות המפלגה, הייתה בין ג'ו ביידן לבין ברני סנדרס. אך לאחר שהאחרון פרש מן המרוץ, נראה כי הדרך לניצחון של ביידן במפלגה סלולה. לאחר שינצח במפלגה יתחרה סגן הנשיא לשעבר בנשיא המכהן דונלד טראמפ בנובמבר הקרוב, על תפקיד הנשיאות.

בסקר לאומי כללי ראשון שפרסמה רשת החדשות האמריקנית CNN נראה כי ג'ו ביידן עשוי לנצח גם את טראמפ בבחירות הקרובות. הניצחון אף יהיה בפער משמעותי של 11% יותר,  בסקר זוכה ביידן ל-53% אחוזי תמיכה לעומת 42% להם זוכה טראמפ. בימים בהם מתחוללת מגיפת הקורונה, וארצות הברית היא השנייה בעולם בחומרת מצב ההידבקות, רבים בארצות הברית מאמינים כי ביידן ידאג לציבור בצורה טובה יותר.

נקודת החוזקה של טראמפ לעומת ביידן נמצאת בסוגיות הכלכליות, 50% מהציבור מאמינים טראמפ ינהל את הכלכלה טוב יותר, לעומת 46% לביידן. המצב הכלכלי בארצות הברית אכן השתפר בתקופת כהונתו של טראמפ, אך כאמור, ההתמודדות שלו מול הנגיף פוגעת באופן משמעותי באמון הציבור בו.

גם רשת פוקס ניוז פרסמה את הסקר שלה לקראת הבחירות, אלא שבערוץ הנחשב יותר שמרן, טראמפ ימשיך לקדנציה נוספת. בסקר שנעשה טראמפ מוביל בפער של 7% על יריבו הצפוי, ביידן. טראמפ זוכה ל-49% אחוזים של תמיכה מהציבור לעומת 42% לביידן. גם בהתנהלות מול משבר הקורונה, התמונה הפוכה, בפוקס ניוז טוענים כי יותר ממחצית מהציבור סבור שטראמפ מתנהל בצורה טובה מול התפשטות הנגיף.