תם הסגר, אזרחים רשאים לנוע בין הערים

אחרי שלושה ימים של איסור תנועה בין יישובים, ועוצר בזמן ליל הסדר, ישראל חוזרת להנחיות שקדמו לחג. גם בעיר בני ברק חומרת ההגבלות יורדת והתושבים רשאים ללכת למקומות העבודה שלהם שמחוץ לעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/20 07:25 טז בניסן התשפ

תם הסגר, אזרחים רשאים לנוע בין הערים
מותר לצאת לעבודה. בני ברק, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

אחרי שלושה ימים, הבוקר (ו') תם לו הסגר אשר קבע כי אסור לאזרחים בישראל לנוע מחוץ לגבולות היישוב בו הם מתגוררים. בלב הימים הללו נערך גם עוצר סביב זמן ליל הסדר, שאסר על האזרחים לצאת מעבר לגבולות של 100 מטרים מחוץ לביתם, כל זאת על מנת למנוע ביקורים של בני משפחה במהלך החג. כעת ישראל חוזרת אל ההנחיות שקדמו את הימים הללו, הכוללים איסור של התקהלות מעל שני אנשים מחוץ לבית, והליכה רק למקומות חיוניים, כמו קניית מזון ותרופות.

עוד הנחיות נוספות שנשארות בתוקפן הן: קיימת חובה לחבוש מסכות בעת יציאה מהבתים, ושמירת מרחק של שני מטרים בין בני אדם. במקומות העבודה לא ישהו בו זמנית יותר מעשרה עובדים או 15% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. לפני כניסה למקומות עבודה תהיה חובה למדוד חום בכניסה, ומי שימצא עם חום גבוה יישלח חזרה לביתו. חופה וקידושין מותרים אך ורק בחיק המשפחה הגרעינית, השתתפות בהלוויות מוגבלת לעד 20 איש במקום פתוח בלבד, בברית מילה מותרת השתתפות של עד 10 בני אדם, במקום פתוח בלבד, תוך שמירת מרחק של שני מטרים.

הוחלט בישיבת ממשלה כי גם בבני ברק, שנשארת בסגר, תהיינה הקלות על הציבור. תתאפשר יציאת תושבים מהעיר בני ברק למקומות עבודה, ללא צורך באישורי מעבר. כך גם תאושר יציאה לטיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים או צורך חיוני אחר באישור מראש. ההגבלה הכוללת על בני ברק צפויה להסתיים בעוד חמישה ימים, והסגר על העיר ייגמר. לגבי טרם המקומות בארץ עליהם הוטל סגר טרם הוחלט מתי יחדל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן