סגר כללי: ישראל נערכת לעוצר מוחלט

מהשעה 19:00 נכנסה ישראל לסגר כללי, אסור לעבור מעיר לעיר, ובמהלך היום תתגבר הנוכחות המשטרתית בכבישים ובתוך הערים והיישובים, לקראת עוצר מוחלט שיוטל החל מהשעה 15:00, וכולנו נישאר בבתים בליל הסדר, כדי למנוע את התפשטות הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/20 08:00 יד בניסן התשפ

סגר כללי: ישראל נערכת לעוצר מוחלט
סגר כללי בישראל, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ערב פסח כזה כנראה לא היה בישראל מעולם. המדינה סגורה מאז אמש (ג') בשעה 19:00, כשהמעבר בין הערים והיישובים נאסר, למעט במקרים חיוניים, ומחסומים משטרתיים רבים נפרסו ברחבי הארץ. במהלך היום ילך הסגר ויוחמר, והנוכחות המשטרתית בכבישים, גם בתוך הערים והיישובים, תתגבר מאוד, לקראת העוצר הכללי שיוטל בשעה 15:00, במסגרתו תיאסר כליל היציאה מהבתים, עד מחר (ה'), חג ראשון של פסח, בשעה 7:00 בבוקר. הסגר הכללי יימשך עד ליום שישי בשעה 6:00 בבוקר.

כל ההגבלות חלות במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, ונועדו למנוע הדבקה והעברת הנגיף, באמצעות השארת האזרחים בבתים וביטול מוחלט של הסדרים המשפחתיים הנהוגים בישראל. מי שייצא מהבית יסתכן בקנס. 

45 מחסומים נפרסו מאז אמש בכבישי ישראל, מהצפון ועד הדרום, ובהם כעשרת אלפים שוטרים המגובים בחיילים. ניתן לצאת מהיישוב רק במידה ואין בו חנות להצטיידות במזון. בשעה 15:00 ייסגרו כלל החנויות, הסופרמרקטים ובתי האוכל המספקים משלוחים.

בתוך העיר ירושלים נקבעה חלוקה, ואפשרות המעבר בין שכונות מסויימות נמנעת כבר מתחילת הסגר. הדגש הוא בעיקר על השכונות החרדיות בעיר, שזוהו כמוקדי הדבקה של הנגיף, עם אחוזי הידבקות גבוהים במיוחד. העיר חולקה לשבעה רבעים והמעבר ביניהם אסור.

הרבעים בירושלים

הרבעים בירושליםצילום: משרד הבריאות

במקביל לסגר, כוחות צה"ל ממשיכים לחלק חבילות מזון לקראת הסדר והחג לקשישים ומעוטי יכולת ברחבי הארץ, שאין מי שידאג למזון עבורם, או שהם לבדם בבית ומנותקים ממשפחותיהם. צה"ל הגדיל בכ-40% את הכוחות באגף הלוגיסטיקה שמוביל את המבצע של העברת וחלוקת חבילות המזון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן