נערי הגבעות לא נשמעו להוראות הבידוד: המדינה הקימה להם חווה בדרום

20 נערי גבעות, שבאו במגע עם חולה מאומת שוכנו בחוות אוהלים בדרום, לאחר שהצבא והמשטרה לא הצליחו להשתלט עליהם בדרך למתקן כליאה בנגב וגרמו לנזק לטיולית הצה"לית שהובילה אותם. ממשרד הבריאות טרם התקבלה תגובה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 07/04/20 17:45 יג בניסן התשפ

נערי הגבעות לא נשמעו להוראות הבידוד: המדינה הקימה להם חווה בדרום
חוות האוהלים בדרום לנערי הגבעות , צילום: ללא

כ-20 נערי גבעות, שבאו במגע עם חולה קורונה וחלקם מפתחים את תסמיני המחלה, סולקו מאחד מביתי המלון לחולי קורונה, לאחר שסירבו להישמע להוראות ולישון בחדרים נפרדים ואף החלו להתפרע. לאחר שלא הצליחו להשתלט עליהם, החליטה המדינה להקים להם חוות אוהלים בדרום הארץ שם ישהו עד שיסיימו את ימי הבידוד אולם הלינה המשותפת במדבר לא עונה על הוראות משרד הבריאות ומסכנת את התושבים. 

הבחורים, רובם בגירים ולחלקם תיקים במשטרה, התחייבו לשמור על הבידוד בחווה ולא לבוא המגע אחד עם השני, אולם על פי התמונות, הלינה המשותפת לא תאפשר להם לשמור על כל כללי הבידוד. מעבר לכך, במידה והבחורים עם התסמינים יתגלו כחולי קורונה הם עלולים להדביק את יתר הבחורים ולהגדיל את מאגר החולים ואף לסכן תושבים רבים באזור. 

מהמשטרה נמסר כי בעקבות אי הסכמתם לתנאי הבידוד במלון, נבחנה עבורם חלופה במתקן בדרום הארץ, ככל הנראה של מתקן מעצר בנגב. אך בדרך לשם הם התפרעו בטיולית שבה נסעו, בליווי משטרתי, וגרמו לה נזק. הכוחות הצליחו להשתלט עליהם ולהחזיר אותם לירושלים, והמשטרה בוחנת עם שאר הגורמים חלופה לבידוד על פי ההנחיות. בנוסף אמרו במשטרה שנגד הצעירים צפויים להיפתח תיקי חקירה בגין הנזק שגרמו, לאחר סיום ימי הבידוד.

נזכיר כי הנער החולה בקורונה, אשר בעקבותיו נדרשו הנערים לבידוד, בא במגע עם אלוף פיקוד מרכז, נדב פדן, שנכנס גם הוא לבידוד, אותו הוא מקיים בלשכתו ומנהל משם את לוח הזמנים הרגיל שלו. פדן חש בטוב וללא שום תסמינים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן