הסגר נכנס לתוקף: היציאה מיישוב המגורים אסורה עד יום שישי

ההגבלות החדשות נכנסו לתוקפן במאמץ למנוע הידבקות רחבה של קורונה במהלך החג. מהערב: "לא יוכל אדם לצאת להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים אלא ביישוב מגוריו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/04/20 19:06 יג בניסן התשפ

הסגר נכנס לתוקף: היציאה מיישוב המגורים אסורה עד יום שישי
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נלחמים בנגיף הקורונה וחוגגים את ליל הסדר עם המשפחה הגרעינית בבית. היום ׁ(ג) אישרה הממשלה פה אחד סגר נרחב בישראל, עם כמה הקלות ממה שפורסם הבוקר. הסגר ייכנס לתוקף בשעה 19:00 הערב ויימשך ליום שישי בשעה 6:00 בבוקר. התחבורה הציבורית תופסק בשעה 20:00, המרכולים והמשלוחים יעבדו גם מחר ועד לשעה 15:00 אז יחל העוצר ברחבי ישראל.

  • משעה 19:00 הערב ועד שישי בשעה 6:00 קיים איסור מעבר בין ערים ויישובים, למעט צורך חיוני ועובדים חיוניים.
  • מה מותר בתוך בתוך השטח המוניציפאלי של העיר או היישוב: רק קניות ליד הבית. סופרים, מכולות ומאפיות המצות יהיו פתוחים עד 15:00 מחר
  • תחבורה ציבורית: תופסק (למעט מוניות) מהשעה 20:00 הערב. כמו כן, תותר הפעלה של שירותי הסעה ייעודיים לעובדים בהתאם להנחיות.
  • טיסות נוסעים: המרחב האווירי ייסגר לטיסות נוסעים.
  • מיום רביעי בשעה 15:00, במהלך ליל הסדר ועד לשעה 7:00 בבוקר יום חמישי: עוצר. מה זה אומר? יציאה מהבית עד לטווח של 100 מטרים בלבד. רק ביישובים לא יהודיים תתאפשר יציאה לקניות.
  • משטרה: סמכויות האכיפה של משטרת ישראל הורחבו ויכללו מעתה גם סמכות למנוע יציאה של אדם או רכב מיישוב, וכן הסמכות לדרוש מכל אדם להזדהות ביציאתו מהיישוב ולעכבו באם נדרש על פי חוק.
  • שליחויות: מותרות. 

ומה קורה בירושלים? בירושלים ההגבלה תחול גם על מעבר בין שכונות והמעבר ביניהן יהיה אסור. העיר חולקה לפי רובעים: אורנים, אלונים, צפון, מזרח, מערב, מרכז ודרום. 

ירושלים מחולקת

ירושלים מחולקתצילום: ללא

עוד נחתם היום, על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, צו בריאות העם – חובת חבישת מסיכה. לפי הצו לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסיכה המיועדת לכך או מסיכה ביתית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מסיכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק. חובת חבישת מסכה החל מיום א' 12.4 בשעה 7:00 בבוקר.

הוראות חבישת מסיכה לא יחולו על קטין מתחת לגיל 6, אדם שמחמת מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית מתקשה באופן משמעותי בשימוש במסכה, אדם השוהה בכלי רכב, במבנה או בחדר במבנה ללא אדם נוסף או אדם השוהה במקומות כאמור עם אנשים הגרים באותו מקום איתו.