אושר: הנחה של 25% בארנונה לעסקים

מליאת הכנסת אישרה הלילה את הגדלת מסגרות התקציב כדי לממן את תכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם הקורונה. במסגרת תכנית הסיוע, סוכם היום, על מתן הנחה בגובה של 25% בתשלום הארנונה לעסקים עד לסוף שנת 2020

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/04/20 13:25 יג בניסן התשפ

אושר: הנחה של 25% בארנונה לעסקים
מליאת הכנסת בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק יסוד משק המדינה בהוראת שעה, המאפשר להגדיל את מסגרות התקציב בהיקף של 50 מיליארד שקל ולממן את התכנית הכלכלית להתמודדות עם נגיף הקורונה. על פי התיקון לחוק היסוד, כוללת התכנית גם תשלומים לביטוח הלאומי בסך נוסף של כ-16 מיליארד שקלים. 

נוכח המשבר נדרשת הממשלה להוציא סכומים ניכרים, הן לטובת התמודדות עם הנגיף והן לצורך סיוע למשק על מנת לאפשר לו לצלוח את המשבר. מאחר שחוק יסוד מגביל את האפשרות להוציא כספים הן לפי תקרת התקציב ההמשכי והן לפי מגבלת ההוצאה החודשית, נדרש התיקון לחוק ונקבע כי ניתן יהיה להגדיל את ההוצאה הממשלתית עד לאישור תקציב 2020. הסכום ישמש אך ורק לשם מימון ההתמודדות עם המשבר והצעדים שיש לבצע לצורך התמודדות עם המשבר. 

בנוסף לתוכנית הכלכלית, תיקון חוק היסוד מאפשר לבצע התאמות בניהול החוב הממשלתי בהיקף של 40 מיליארד שקלים נוספים כתוצאה מהמצב הכלכלי. 

מאוחר יותר היום (ג) אושרה הנחה של 25% בארנונה לעסקים בבמסגרת תכנית הסיוע. ההחלטה אושרה על ידי שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי וראש מרכז השלטון המקומי, בסיוע המשרד להגנת הסביבה, שיפעלו למתן הנחה בגובה של 25% בתשלום הארנונה לעסקים עד לסוף שנת 2020, המשקפת שלושה חודשי פטור מתשלום.

הנחת הארנונה תינתן למגזר העסקי, בין היתר, למשרדים, שירותים ומסחר, לתעשייה, לבתי מלאכה, לבתי מלון, לחניונים, לגנים הפרטיים ועוד. לטובת מתן ההנחה יועמד תקציב  בסך כ- 2.8 מיליארד שקל לצורך שיפוי הרשויות המקומיות בגין אובדן הכנסה זה. שני שליש מהתקציב, 1.7 מיליארד שקל, יועברו לרשויות המקומיות כבר במהלך חודש אפריל. 

שר האוצר, משה כחלון, מסר: "צעד זה מצטרף למספר רב של צעדים שגובשו במשרד האוצר במסגרת תכנית הסיוע הכלכלית, זאת במטרה להקל על העסקים ולסייע בידם לצלוח את המשבר הנוכחי. בתקופה זו, תפקידנו לתת מענה רחב ככל הניתן לסייע בידם במטרה שהמשק הישראלי ישוב לאיתנו מיד עם תום המשבר."

שר הפנים, אריה דרעי: "אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאד ועשינו כל מאמץ לסייע לרשויות המקומיות ובעיקר לבעלי העסקים, ערב חג הפסח. הסיוע יקל על המצוקה התזרימית שלהם ויבטיח את הרציפות במתן השירותים החיוניים לתושבים בשעת משבר זו."


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן