"אם אחרי החג המצב יהיה דומה להיום - נוכל לשחרר מקומות עבודה"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, אומר כי החברה החרדית הפנימה את ההנחיות, וכי אם קצב התחלואה לאחר החג יישאר כפי שהוא כיום, ניתן יהיה להתחיל בהקלות על מקומות העבודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 12:04 יג בניסן התשפ

"אם אחרי החג המצב יהיה דומה להיום - נוכל לשחרר מקומות עבודה"
משה בר סימן טוב, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מה יקרה אחרי החג, והאם נוכל לחזור לעבודה בקרוב? מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, אומר הבוקר (ג') בראיון ל'כאן' כי אם קצת התחלואה הנוכחי יישמר, ניתן יהיה להעריך אחרי החג מתי תתקיים החזרה לבתי הספר: "מה שיקרה בחג הפסח מטריד אותנו. אחרי החג נעשה הערכת מצב. אם המצב יהיה דומה להיום נוכל לשחרר מקומות עבודה וגם להחליט מתי ואיך חוזרים לבתי הספר", אמר בר סימן-טוב.

על התפשטות המגפה בציבור החרדי אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי "החברה החרדית הפנימה מהר את ההנחיות ויש מרווח לאופטימיות". הוא סייג את הדברים, בשל ההפנמה המאוחרת: "אנחנו חוששים מכך שנראה תחלואה קשה כתוצאה מהידבקות שם בשבוע הקרוב אך מקווים שההפנמה הייתה בזמן".

בסוגיית מכונות ההנשמה והחשש ממצוקה בבתי החולים אמר בר סימן טוב: "יש כ-3,300 מכונות זמינות. לא הרמנו ידיים מלהשיג מכונות מחו"ל אך הבעיה היא שזמן ההגעה לא ידוע. יש כרגע מאמץ אינטנסיבי של ייצור מקומי. בשבועות הקרובים לא רואה סיכון שלא נוכל לתת מענה לחולים".

בתשובה לביקורת על משרד הבריאות בנושא העיכובים בבדיקות הסביר: "אחרי אסטוניה, ישראל היום מבצעת הכי הרבה בדיקות ביחס לאוכלוסייה. יש בעיה עם הוצאת חומרים ממדינות אחרות כדי לבצע בדיקות. נעשה בדיקות מעבדה גם במכון ויצמן".